undefined Jaguar XKSS

Jaguar XKSS

Zahvaljujući činjenici da mu je prethodio D-Type koji je "pokorio" Le Mans, a nasledio ga E-Type, koji je Enco Ferari jednom prilikom nazvao "najlepšim automobilom koji je ikada napravljen", Jaguar XKSS nikad nije zablistao onoliko koliko je mogao. Pa ipak, to je drugi automobil u "diviziji" klasika britanskog proizvođača koji je obnovljen.

Požar u fabrici Brauns Lejn u Koventriju uništio je devet od originalnih 25 primeraka, pa su u Jaguaru odlučili da "nadoknade" izgubljeno, tako što su ih izradili prema originalnoj specifikaciji iz 1957. Svaki je prodat za više 1,2 miliona evra, što i nije "loš dil", ako uzmete u obzir da se priča da je XKSS koji je svojevremeno bio u vlasništvu pokojnog Stiva Mekvina vredeo nekoliko desetina miliona...

Da bi osigurali autentičnost, u Jaguaru su naročito vodili računa da materijali koji su korišćeni u izradi ovih devet automobila budu identični onima koji su korišćeni u izradi originala. Volan je, recimo, od istog drveta, a neki tipovi šrafova i šarki su morali da budu specijalno poručeni i izrađeni jer ih niko više serijski ne proizvodi. Svih devet automobila prodato je gotovo odmah, što Jaguar XKSS čini jednim od onih retkih modela koji su poželjni koliko su i lepi.

undefined Bugatti Chiron

Bugatti Chiron

Malo ljudi imalo je priliku da vozi Bugatti Chiron, ali bio bi težak propust sa ovakve liste isključiti naslednika modela koji je efektno uveo pojam "hiperautomobila".

Bugatti Chiron moćan je dovoljno da opravda ime mitskog kentaura koje nosi. U poređenju sa njegovih 1.497 konjskih snaga, svaki drugi automobil iz serijske proizvodnje deluje "slabo", a ako tome dodate da do 200 kilometara na sat ubrzava za 6,5 sekundi, jasno je zašto su svi drugi i "spori"

Snaga oličena u osmolitarskom motoru u kombinaciji sa luksuznim enterijerom opravdavaju cenu od skoro 2,4 miliona evra za osnovni model.

undefined McLaren 540C

McLaren 540C

McLaren razumne cene zvuči kao oksimoron, ali, model 540C spada u cenovni rang "pristupačnih" sportskih automobila. Do 200 na sat ubrzava za 10,5 sekundi, ima motor od 3,8 litara i 533 "konja". Kao i formule, 540C je izrađen od materijala koji sadrže ugljenična vlakna, a ako na to dodate i maskimalnu brzinu od 330 kilometara na sat, jasno je da je cena od oko 150.000 evra skoro razumna.

undefined Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C Spider

Elegantan, kompaktan model, koji zrači italijanskim šarmom i jasno stavlja do znanja da je estetika bila prioritet.

Ali, samo pet minuta za volanom ovog modela će vas umoriti (nedostaje mu servo), buka će vas zaglušiti (jer motor od 1,75 litara pravi ozbiljnu buku), a možda će vas i leđa zaboleti (pošto nije lako ući i izaći iz tako niskog automobila).

Sve što je moglo da bude uklonjeno ili redizajnirano tako da se uštedi na težini - uklonjeno je ili redizajnirano, tako da kao rezultat imate lep, ali prilično "brutalan" automobil.

undefined Ford Mustang GT Fastback

Ford Mustang GT Fastback

Teško je poverovati da je cena novog Mustanga od oko 31.000 evra. Ima "stav" i "pojavu" svojih nemačkih rivala za samo delić cene. Razigrana priroda 430 konjskih snaga ostavlja ozbiljan utisak na one koji čuju motor... Malo je automobila koji izazivaju tako divnu pozitivnu reakciju onih pored kojih "prozuje".

undefined Ferrari GTC4Lusso

Ferrari GTC4Lusso

Ferrari je sinonim za briljantni italijanski dizajn, čiji je GTC4Lusso moćan predstavnik. Agresivan dizajn i vrhunske performanse krase ovaj model koji je nemoguće preskočiti na listi automobila koji su obeležili 2016. Četiri sedišta omogućavaju vam da smestite porodicu "pozadi" i "nagarite". Mada, možda ne bi bilo uputno da razvijete baš do 330 na sat, koliko je maksimalna brzina ovog modela. Ali, ipak nije loše imati i tu opciju... bar za one trenutke kad se vozite sami. Malo je modela koji mogu time da se pohvale, a još manje onih koji su u isto vreme surovo divlji i graciozni kao Ferrari GTC4Lusso.

undefined Audi R8 Spyder

Audi R8 Spyder

Superautomobili dizajnirani su tako da vam krv brže struji, ali putevi koji nisu uvek savršeni, sve stroži propisi oko emisije štetnih gasova i sve viši porezi na luksuzne automobile čine ih nešto manje primamljivim. Ali, zato su modeli sa pogonom na sva četiri točka, V10 motorom, kao što je recimo Audi R8 Spyder, posebno privlačni.

Spyder je prerastao kategoriju sportskih automobila, i definitivno dobacio do superautomobila ovim modelom iz 2016. Ono što ga izdvaja u klasi je, osim karaktersitične estetike i jednostavne kabine, i činjenica da u njemu možete uživati i na običnom, javnom putu.

Uz 532 konjske snage, R8 Spyder može biti opušten i tih, ili brz i brutalan, već u zavisnosti od vašeg raspoloženja.

undefined BMW M2

BMW M2

Za nemački automobil, BMW M2 ima krajnje neočekivan "nagoveštaj" engleskog buldoga. Agresivan u svom stavu, donekle zdepastog oblika, ali bez straha kad treba da "napadne" - sve ono što mora da ima sportski automobil. A da pri tome "stizanje" od tačke A do tačke B bude - vrhunsko zadovoljstvo.

undefined Tesla Model X

Tesla Model X

Električni automobil budućnosti. Vertikalno otvaranje vrata, koje omogućava lakši pristup zadnjim sedištima, i praktično nikakvo emitovanje štetnih gasova tokom vožnje od oko 450 kilometara, koliko je moguće uz jedno "punjenje" ovaj model čine zaista primamljivim. Ako tome dodate i činjenicu da ne pravi gotovo nikakvu buku, jasno je zašto je na listi najboljih.

undefined BMW 7 Series

BMW 7 Series

Koliko modela dolazi uz sedišta sa masažerima i izbor ne jedne ili dve, već osam različitih mirisnih nota u kojima možete uživati tokom vožnje? Pa ne mnogo njih, ali BMW 7 Series je jedan od njih.

Hibridna verzija ima električni motor koji je još tiši od običnog, a uz isključivo električni pogon može da pređe 45 kilometara.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zdravlja, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici - MONDO Zabava, kao i na Twitteru @Mondo_zabava.