Polovni automobili, uvoz polovnjaka
Mondo/ Stefan Stojanović 

Većina uvezenih vozila je proizvedena od 2000. do 2006. godine, a kod nas se na pijacama i placevima prodaju od 2.000 do 3.000 evra. Stručnjaci kažu da su to najčešće vozila čiji merači pokazuju više od 200.000 pređenih kilometara, i da su problematičnog porekla i tehničkog stanja.

Polovna vozila i dalje moraju da imaju motor "Euro tri" i ta norma se dok traju pregovori sa Evropskom unijom neće menjati, a kasnije će vozila iz Unije moći da se uvezu bez obzira na starost i normu.

Država preko Agencije i ovlašćenih revizora za uvoz 80.000 polovnih vozila u budžet godišnje inkasira oko osam miliona evra, a i pored toga što je bilo reči o tome, još nije moguć uvoz automobila iz Amerike i nekih tržišta koja nemaju EC norme.

Uvozi se sve što na Zapadu ne može da prođe tehnički pregled, vozila kojima je emisija izduvnih gasova veća od dozvoljene ali kod nas prolaze tehnički pregled, i stručnjaci upozoravaju na to da ćemo za godinu-dve morati, kao ove godine u Sarajevu, da uvedemo ulazak u grad par-nepar.

"Najveće probleme prave vlasnici automobila koji skidaju katalizatore, oni su najveći zagađivači", kaže za RTS Boris Antić sa Saobraćajnog fakulteta.

Vozila iz uvoza nisu ni sigurna, kažu stručnjaci. Često se samo radi prodaje prepravljaju i to još na placevima u inostranstvu.

"Ima slučajeva da automobili dolaze bez ABS-a, da im se isključuju er-begovi, ili čak vade, pa dolazi do velikih problema kada se desi sudar", rekao je Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Bolji dani, kažu stručnjaci, idu sa pojačanim tehničkim pregledom koji je propisan novim zakonom o saobraćaju.

Tamo će se izduvni gasovi meriti pred kamerom, ali je loša vest što će preko 50 odsto vozila morati da ide na generalni remont izduvnog sistema, koji u pojedinim slučajevima košta i od 1.000 do 1.500 evra, što je više od sadašnje tržišne cene.

Šta vi vozite? Pišite nam u komentarima...