Izgleda da su se u 2016. u Srbiji najviše kupovala polovna vozila. Iz inostranstva ih je uvezeno oko 80.000, ali u kakvom stanju?
Vecina uvezenih vozila je proizvedena od 2000. do 2006. godine, a kod nas se na pijacama i placevima prodaju od 2.000 do 3.000 evra. Strucnjaci kažu da su to najcešce vozila ciji meraci pokazuju više od 200.000 predenih kilometara, i da su problematicnog porekla i tehnickog stanja.
Polovna vozila i dalje moraju da imaju motor "Euro tri" i ta norma se dok traju pregovori sa Evropskom unijom nece menjati, a kasnije ce vozila iz Unije moci da se uvezu bez obzira na starost i normu.
Država preko Agencije i ovlašcenih revizora za uvoz 80.000 polovnih vozila u budžet godišnje inkasira oko osam miliona evra, a i pored toga što je bilo reci o tome, još nije moguc uvoz automobila iz Amerike i nekih tržišta koja nemaju EC norme.
Uvozi se sve što na Zapadu ne može da prode tehnicki pregled, vozila kojima je emisija izduvnih gasova veca od dozvoljene ali kod nas prolaze tehnicki pregled, i strucnjaci upozoravaju na to da cemo za godinu-dve morati, kao ove godine u Sarajevu, da uvedemo ulazak u grad par-nepar.
"Najvece probleme prave vlasnici automobila koji skidaju katalizatore, oni su najveci zagadivaci", kaže za RTS Boris Antic sa Saobracajnog fakulteta.
Vozila iz uvoza nisu ni sigurna, kažu strucnjaci. Cesto se samo radi prodaje prepravljaju i to još na placevima u inostranstvu.
"Ima slucajeva da automobili dolaze bez ABS-a, da im se iskljucuju er-begovi, ili cak vade, pa dolazi do velikih problema kada se desi sudar", rekao je Milan Božovic iz Komiteta za bezbednost saobracaja.
Bolji dani, kažu strucnjaci, idu sa pojacanim tehnickim pregledom koji je propisan novim zakonom o saobracaju.
Tamo ce se izduvni gasovi meriti pred kamerom, ali je loša vest što ce preko 50 odsto vozila morati da ide na generalni remont izduvnog sistema, koji u pojedinim slucajevima košta i od 1.000 do 1.500 evra, što je više od sadašnje tržišne cene.
Šta vi vozite? Pišite nam u komentarima...