Važno za goste hotela i restorana:Ko može da dobije pečat "čisto i sigurno"

Najavljeno je da će hoteli i restorani u Srbiji dobijati pečat "čisto i sigurno", što je važno i za goste, a evo pojašnjenja - ko će moći da dobije.

Trenutna popunjenost hotela u Beogradu i Srbiji je između devet i deset odsto, a u Poslovnom udruženju hotelsko-ugostiteljske privrede HORES procenjuju da će popunjenost kapaciteta tokom leta biti oko 30 odsto i poručuju da hotelska industrija u uslovima epidemije korona virusa čini sve da podigne higijenu na najviši nivo kako bi privukla što više gostiju i omogućila im bezbedan boravak na destinaciji.

Upravo zato HORES je zajedno sa Turističkom organizacijom Srbije kreirao pečat "čisto i sigurno" (Claen&Safe) i uskoro započinje sertifikaciju hotela i restorana, a pečat će moći da koriste na društvenim mrežama, sajtovima, na vratima, ulazu hotela i restorana.

Predstavljaće potvrdu da su hoteli ispunili određene standarde i da mogu garantovani gostima bezbedan boravak u hotelu, a u HORES-u objašnjavaju da je reč o procedurama i smernicama po ugledu na one koje se primenjuju u zemljama EU, a koje se već primenjuju i u Srbiji.

"Ideja je da podignemo nivo ne samo hotela nego celokupne naše turističke ponude. Ovde se radi o akciji koja se sprovodi i u hotelima, i u odmaralištima, privatnom smeštaju i u restoranima", rekao je za Tanjug direktor HORES-a Georgi Genov.

Naveo je da svaki turista pre putovanja razmišlja da li je u hotelu čisto, da li se poštuju sve zdravstvene mere i da li će se on osećati sigurno kao kod kuće.

"Hotel je drugi dom. Naš pečat 'čisto i sigurno' će upravo informisati potencijalne goste da se u tom hotelu primenjuju sve zdravstvene mere, svi mogući standardi, celokupna zakonska regulativa i oni mogu da se osećaju veoma sigurno i bezbedno prilikom boravka u hotelu", kaže Genov.

Prema podacima HORES-a, u Srbiji je trenutno 112 hotela otvoreno i primaju goste, a još oko 10 hotela je otvoreno, ali nemaju turista.

"To je izuzetno mala popunjenost, ne radujemo se tome i ne znamo na koji način ćemo prebroditi ovu krizu, s ozbirom na, za sada, zanemarljiv procenat rezerevacija u toku letnje sezone", rekao je Genov.

Objašnjava da će smernice i protokoli koje hoteli treba da primene uključivati zadatke menadžmenta hotela, odeljenja koje će se baviti zdravstvenom bezbednošću i recepcijsko poslovanja.

Protokoli će, objašnjava, definisati celokupnu proceduru, od dolaska gosta pa do njegovog ispraćaja iz hotela.

Odnosiće se, navodi, na zdravstvene mere, fizičku distancu, dezinfekciju, ali i na slučajeve kada gost eventualno dobije simptome korona virusa, kako o tome obavestiti zdravstvene službe i izdvojiti ga od ostalih gostiju, kao i na hranu i način posluživanja gostiju i dostupnost beskontaktnog menija i dobijanja informacija o uslugama u hotelu i restoranu putem mobilnog telefona.

Genov kaže da hotel uvek mora da ima zaštitinu opremu kako za osoblje, tako i za goste, da će se sobe dezinfikovati posle boravka svakog gosta, da treba voditi računa o fizičkoj distanci, a da će za osoblje biti organizovana obuka sa zdravstvennim radnicima.

Naveo je da je veliki broj hotela zainteresovan za dobijanje pečata "zdravo i sigurno", koji može da bude i oduzet u slučaju da se ne poštuju protokoli, a da će kontrole biti stalne.

Genov je rekao da će i sami gosti biti kontrolori koji će moći odmah da intervenišu u slučaju potrebe, ako hotel ne poštuje procedure.

Kaže da hotelski lanci te standarde već primenjuju u najvećoj meri i da će oni verovatno među prvima dobiti sertifikat, a da će se sertifikati izdavati na šest meseci, uz mogućnost njegovog oduzimanja u slučaju da se ne poštuju procedure.

"Skoro svi hoteli su zainteresovani za dobijanje pečata. Jedini način da u konkurenciji pobedimo jeste da imamo čiste hotele i da imamo zaista kvalitetnu uslugu koju možemo da pružimo", naglašava Genov.

Za dobijanje pečata "čisto i sigirno" zainteresovani su i u hotelu "Moskva" u centru Beograda.

"U ovom momentu glavna preokupacija gostiju jeste bezbednost. Sa te strane, pečat 'Claen&Safe' predstavlja potvrdu da su hoteli ispunili određene standarde i da mogu garantovani gostima bezbedan boravak u hotelu", kaže za Tanjug generalni menadžer hotela "Moskva" Bojan Milošević.

Naveo je da je taj hotel na početku epidemije usvojio protokol o bezbednosti i merama higijene od samog dočeka gostiju, tokom boravka i na samom odlasku iz hotela.

"Mere se odnose na sve sektore i odeljenja u hotelu, kako za goste, tako i za zaposlene", kaže Milošević.

Naveo je da je trenutno u hotelu popunjeno 11 smeštajnih jedinica od 123 dostupne i da je to mali skok u odnosu na prethodni period, a da nema optimističkih prognoza za rezervacije tokom leta u tom hotelu za koji kaže da je okrenut inostranom trzištu i inostranim gostima.

Milosević je rekao da je hotel obezbedio zaštitnu opremu za sve radnike, da je nošenje maski obavezno, da su postavljene dezobarijere i dezinfekciona sredstva, a da se gostima dele bezbednosni setovi prilikom dolaska, koji uključuju zaštine rukavice, zaštitne maske i dezinfekciona sredstva.