Novo istraživanje otkriva da je svet izgleda izgubio svoju nežnu notu! Naime, čak 77% srpskih ispitanika smatra da je svet bio nežniji kad su bili deca! Zbog nedostatka nežnosti skoro svaki drugi anketirani kaže da se oseća usamljeno, a svaki četvrti ispitanik je anksiozan. Potreba za nežnošću dodatno je izražena jer 43% ispitanika smatra da ideja sveta bez nežnosti predstavlja zabrinjavajuću sliku za buduće generacije.
Mondelez International, vlasnik poznatog brenda čokolada Milka, sproveo je veliko istraživanje koje je obuhvatilo 20.000 ispitanika širom Evrope, uključujući i Srbiju, kako bi skrenuo pažnju na važnost nežnosti za ljudski rod. Milka, osnovana 1901. godine, nastala je kao posledica jednog nežnog postupka, kada je njen kreator, Filip Sušard, otišao da kupi čokoladu za svoju bolesnu majku, kako bi se ona osećala bolje. Nakon dvosatnog hoda, napokon je našao čokoladu, ali ga je koštala čitavo malo bogatstvo. To je doživeo kao nepravdu, misleći da je čokolada nešto u čemu bi trebalo svi da uživaju. I ta misao je navela Filipa da počne da proizvodi sopstvenu čokoladu sa obećanjem da će biti dostupna svima. Danas, 120 godina kasnije, Milka je i dalje čokolada nežnog ukusa, koja podstiče ljubitelje čokolade da svakog dana učine nešto lepo i nadahnjuje ljude da pokažu više nežnosti podsećanjem na to koliko je dobar taj nežan ukus.
Dok podaci pokazuju da nežnost mnogima pruža veliku utehu, čini se da neki od nas doživljavaju „crnu rupu“ kada govorimo o nežnosti. Alarmantan podatak iz istraživanja govori da skoro svaki peti ispitanik u Srbiji ne veruje u dobrotu drugih, a 16% izjavljuje da nisu vaspitani da bi bili nežni. Čak 52% ispitanika veruje da je u svetu manje nežnosti od dolaska korona virusa, dok skoro 80% previše misli na sebe da bi bili nežni.
• Novo istraživanje koje je sproveo Mondelez International, vlasnik poznatog brenda čokolada Milka, otkriva da 77% ispitanika u Srbiji misli da je danas manje nežnosti nego kad su oni bili deca
• Zbog nedostatka nežnosti 47% ispitanika se oseća usamljeno, a 25% anksiozno
• Čak 73% ispitanika kaže da je nežnost odgovorna za srećnije društvo, a 67% njih da bi više nežnosti doprinelo boljem mentalnom stanju
Istraživanje na temu nežnosti sprovedeno je u periodu od 12. oktobra do 6. novembra 2020. i obuhvatilo je 20.000 ispitanika starosti preko 18 godina, u Austriji, Francuskoj, Nemačkoj, Holandiji, Rusiji, Poljskoj, Španiji, Rumuniji, Bugarskoj i Srbiji.
Međutim, nije sve tako crno. Naime, 82% ispitanika kaže da u ovo vreme pandemije više misli na svoju porodicu i druge. Takođe, ljudi radije pokazuju nežnost, nego što žele da je drugi ispoljavaju ka njima. Najčešći izraz nežnosti je zagrljaj. Svaki peti ispitani je rekao da to čini da bi se drugi osećali bolje, dok je njih čak 70% reklo da ih to jednostavno čini srećnim. Nikolas Hristakis, profesor društvenih i prirodnih nauka na Univerzitetu Jejl, prokomentarisao je rezultate istraživanja:
"Kad se ponašate ljubazno prema vašim sugrađanima koje ne poznajete, posebno kada je to neočekivano i nadahnuto istinskim osećajem empatije, to pomaže da se stvore čitave kaskade vrlina. Ljudi žele da primaju, ali - čak i više od toga - ljudi žele da daruju nežnost, jer shvataju da, što su nežniji prema drugima, uključujući i sugrađane, a ne samo porodicu, svet može biti bolje mesto."
Rezultati istraživanja dodatno potvrđuju da je nežnost ponašanje koje svi želimo da vidimo više u našem svakodnevnom životu. Naime, 73% ispitanika nežnost povezuje sa srećnijim društvom, a preko 67% kaže da bi doprinelo boljem mentalnom stanju za sve. Podaci pokazuju da su Srbi svedoci najviše nežnih činova nedeljno od svih zemalja ispitanica - u proseku 6, ali se čini da tu još uvek ima prostora za poboljšanje. Jednostavno, pokazivanje više brige, iskrenosti i opraštanja bi povećalo naše uverenje da čovečanstvo može biti nežnije, smatraju ispitanici.
Godert van den Heuvel, globalni direktor brenda Milka, dodao je:
"Milka veruje da u životu, kao i u čokoladi, nežnost ima lepši ukus. Kao čokolada nežnog ukusa, želimo podstaći još više nežnosti u svetu. Zbog toga smo uzbuđeni što ćemo 2021. pokrenuti kampanju „Nežnost ima lepši ukus".
U sklopu ove kampanje, pokrenućemo ograničeno izdanje čokolade „Nežne reči“, pozivajući ljude da kreiraju sopstvene nežne poruke, kako u stvarnom životu, tako i na društvenim mrežama. Naše istraživanje pokazuje da nežnost ima ogromnu ulogu u društvu, čak i više s godinom koju smo imali, kao i da samo jedan mali čin nežnosti dnevno može da napravi veliku promenu. Pridružite nam se i učinite 2021. godinu najnežnijom do sada!“