Sramota!

HAOS NA INSTAGRAMU - PITALA ZA VEŠ, DOBILA UVREDE! Vanja pisala srpskom modnom brendu, odgovor zapalio Internet! (FOTO)

Autor Maja Gašić

Izbila svađa na mrežama zbog brenda Extreme intimo!

Izvor: Shutterstock/Motortion Films/instagram/printscreen/extremeintimo

Danas se veliki broj modnih brendova definiše kao "body positive", a što znači da prihvataju žensko i muško telo u svom njegovim oblicima - od najmšavijeg, pa do najdebljeg. "Body positivity" je orihvatanje sebe i ovaj pokret već duže vremena je rasprostranjen u svetu. Jedna od najglasnijih predstavnica pokreta je plus sajz manekenka Ešli Grejem.

Ovaj pokret je nastao kao odgovor na "body shaming" (koji kritikuje svaku nesavršenost). Ideja je da bi svaka osoba trebalo da se oseća dobro u svojoj koži i da nikako ne treba da se stidi svoje nesavršenosti.  

Kako je "prihvatanje sopstvenog tela " apsloutni trend u svetu, brojne modne kuće su prilagodila svoje linije prema onima koji nisu građeni pod uobičajenim standardima. Ovaj pokret je "zahvatio" i modnu industriju u Srbiji. Ili makar "na papiru"...

Kad kažemo da se trend preneo i na Srbiju, ipak se ograđujemo da je to samo donekle i u nekim slučajevima, i zapravo samo zvanično. U praksi to zaista nije uvek tako. Koliko puta ste naleteli na neku robnu marku, koja zvanično podržava "body positivity", a zapravo u svojim kolekcijama nema vanstandardne veličine kao što su 2XL, 5XL ili čak XS? Ako ove veličine ne postoje, onda to znači samo jedno - ne postoji odeća za kupci nestandarnih veličina.

Svoje iskustvo sa jednom takvim kompanijom koja se bavi proizvodnjom donjeg veša, pidžama, spavaćica i ostale "kućne garderobe", a koja se u Srbiji smatra jednom od vodećih - "Extreme intimo", opisala je korisnica Instagrama po imenu Vanja. 

Na ovoj mreži je objavila svoju prepisku sa administratorima zvaničnog profila ovog brenda, a njihovi odgovori izazvali su buru na društvenim mrežama. Evo o čemu je reč...

Vanjina prepiska sa ljudima iz Extreme Intima..

"Zamoliću vas da odvojite minut da ovo pročitate: Kao što sam napisala, NIKO NIKOGA ne prisiljava da se predstavlja kao Body Positive brand, ali svakako kad to radite, morate snositi odgovornost za to što niste body positive brand, jer, ako nemate veličine manje od S i veličine veće od XL, to svakako NISTE. Ponižavajući ton u odgovorima neću ni da komentarišem. Jeste, ja snosim odgovornost što sam debela, ali vi snosite odgovornost što širite lažnu sliku o svom brendu. Pre svega, prejadno. Neću kupiti NIKAD ništa tamo, kao i što znam da moji prijatelji neće, jer bar malo časti imamo. Čestitke, sramite se", napisala je Vanja i priložila prepisku sa ljudima iz "Extreme Intima".

Ono što je mnoge razbesnelo u odgovorima jeste što ljudi koji stoje iza brenda koji se prestavlja kao "body postive", žene koje se ne uklapaju u standardne  mere nazivaju nesavršenim - "dobijamo pohvale i od (ne)savršenih žena", kažu oni dok su se korisnici mreža samo još više razjarili...

"Extremna demagogija!", "(Ne)savršene dame!!!!", "Ovo je za sud", "Bukvalno sram ih bilo!", samo su neki od komentara na mrežama...

Pogledajte MONDOV video o ovoj temi...

MONDO

Tagovi