MATEMATIČKI ZADATAK ZA 4. RAZRED ZBUNIO POLA SRBIJE: "Nas tri imamo tri različita rešenja" - znate li vi? (FOTO)

Zadatak iz matematike za četvrti razred osnovne škole širi se Tviterom, a rešenja su različita – znate li vi koje je tačno?

screenshot/twitter

Ponekad najprostiji matematički zadaci zazvuče tako komplikovano, da nam se čine užasno teškim. To se desilo i sa zadatkom iz matematike za četvrti razred osnovne škole, koji se širi Tviterom.

"Lena i Olja štedele su novac. Lena je uštedela 3 puta više dinara nego Olja. Za mesec dana Olja je uštedela 3 puta više novca nego što je imala, a Lena još onoliko novca koliko je imala ušteđeno. Ko je uštedeo više novca i koliko puta više?", glasi zadatak koji je jedna korisnica Tvitera objavila uz pitanje:

"Je l' može neko da nam reši zadatak? Nas tri imamo tri različita rešenja. Zadatak je inače za IV osnovne".

screenshot/twitter 

Ovaj zadatak izazvao je pravu raspravu, jer svi dobijaju različita rešenja.

"Zadatak ima beskonačno puno rešenja. L ima 3 dinara a O ima 1 dinar. U narednih mesec dana L ima x2 a O ima x2 jer L uvećala dva puta a O uvećala duplo što mu dođe na isto. L ima 6 a o ima 2. Isti princip za svaku polaznu vrednost", tvrdi jedan tviteraš.

"Vidim svi računaju pomoću jednačina, a u zadatku piše nacrtaj crtež, koristi duži?! Prosto ne znam kako sam završila 4. razred meni ovo nije ništa jasno", poručila je jedna žena.

"Definitivno L posle mesec dana ima duplo više nego O", "x-Lena, y-Olja, početno stanje x=3y, za mjesec Olja je uštedela tri puta onoliko koliko je imala a to znači y+3y=4y, dok je Lena uštedela još onoliko koliko je imala to znači x+x=2x i kad početnu formulu (x=3y) ubacimo dobijemo da 2x=6y. Zaključak, odnos Olja-lena 4-6 ili 2-3", navode neki kao rešenje.

Pojedini tvrde da je već u samoj postavci otkriveno rešenje.

"Igra reči. Dva puta više je isto što i isto onoliko koliko je imala tj. duplo. Znači opet Lena na istoj poziciji ima 3x više ušteđenih para kao na početku pre mesec dana", tvrdi jedan korisnik Tvitera, dok neki kritikuju način na koji je formulisan zadatak.

"Matematičari često imaju problem da FORMULIŠU tekstualni zadatak, ali bar umeju ispravno da ga KONCIPIRAJU. Učitelji – kad pišu zadatke – obično muče muku i s jednim, i s drugim...".

Znate li vi koje je tačno rešenje ovog zadatka?

(MONDO)