Da je dobar san važan i za članove osoblja i posade, govore u prilog i tajne sobe unutar aviona. Malo ko zna za njih, a i prilikom kupovine karata niko nije dužan da to napomene.
Raspored sedenja i enterijer aviona isključivo zavisi od vrste klase. Opšte je poznato da postoje tri takve: ekonomska, biznis i prva klasa. Zbog toga varira i cena karte, ali i udobnost tokom leta.
Međutim, malo ko zna da se unutar aviona nalaze i skrivena mesta. Prilikom kupovine karte, sigurno vam to neće napomenuti, jer ta mesta nisu rezervisan za putnike, već isključivo za osoblje i članove posade.
U pitanju su posebno skrivena i ušuškana mesta koja služe za odmor pilota ili kopilota, nakon dugog i iscrpljujućeg leta. Veliki putnički avioni koji se koriste za višečasovna i duga putovanja moraju da budu udobna kako za putnike, tako i za osoblje.
Tajne sobe za odmor su sastavni deo ovih velikih aviona, ali većina putnika ne zna za njih jer je ulazak u njih strogo zabranjen, a dobro su skriveni od radoznalih pogleda. Mesta gde se nalaze zavise od aviona do aviona. Pa tako, u novijim, kao što su Boing 787 ili Erbas A350 smeštena su iznad glavne kabine, u gornjem delu trupa. Obično moraju da budu tamo gde nema buka, mirisa i previše turbulencija.
Postoje i određena pravila koje se odnose na dimenzije i raspored stvari unutar njih. Kreveti moraju da budu dugački 2 metra i širine oko 70 cm, dok unutar tajnih kabina mora da postoje utičnice, a maske za kiseonik, pojasevi i interfon su obavezni.
Suzana Kar, stjuardesa iz ''Junajted Erlajnsa'', rekla je da većina osoblja nije svesna da postoje ove kabine i verovatno misli da je to prostor za skladištenje kada prođu pored njih.
''Pojedini putnici misle da su iza vrata skrivenih prostorija nalazi toalet i pokušavaju da ih otvore'', rekla je ona.
Većina stjuardesa ima oko sat i po odmora tokom leta na dugim relacijama. Iako su te pauze kratke, one su ključne za osoblje da napuni baterije i bude skocentrisanije za posao.
Pogledajte kako izgledaju ove tajne prostorije...
(MONDO)