Kada je Džulija Foks, bivša devojka Kanjea Vesta i glumica u usponu, prošetala u odeći od kondoma, fotografije su obišle svet. Za ženu koja naslovnice puni skandalima, to je bilo potpuno normalno. Ne samo da je prošetala u najminimalnijem miniću koji možete da zamislite, nego je grudi i noge prekrila kondomima, a u ruci držala torbu od kondoma. "Nova moda", rekli bi mnogi. Možda za nečiji ukus i bizarna, ali je činjenica da sve više svetski poznatih brendova pravi kolekcije sa prezervativima u srcu dizajna.
Prošle godine imali smo prilike da čitamo o slaboj potražnji za kondomima. Prodaja im je pala za 40 odsto, zbog čega su mnogobrojne kompanije želele da razviju novi biznis kako bi spasili poslovanje. Jedna od njih, malezijska kompanija "Karex Berhad", koja proizvodi više od 5,5 milijardi kondoma godišnje, saopštila je da će se diverzifikovati u rastući biznis proizvodnje medicinskih rukavica, kako bi povećala prihode, pošto im je potražnja opala.
Nakon pada prodaje, prezervativi ponovo dobijaju pažnju, ali za druge svrhe. Kada pogledate revije svetskih dizajnera, možda nećete ni primetiti da se na određenim odevnim komadima nalazi makar jedan prezervativ. Naravno, postoje i oni koji promovišu ekstravagantni stil, te su tako nastale i čitave haljine koje su skrojene isključivo od prezervativa. Zašto? Cilj je promovisanje bezbednog intimnog odnosa.
"Trudimo se da širom sveta normalizujemo razgovore o intimnim odnosima. Korišćenje kondoma na ovakve načine naglašava činjenicu da je bezbedan intimni odnos od kulturnog i društvenog značaja", rekao je Nikolo Skala, globalni marketing menadžer za "Durex". Ovu kampanju podržale su i pojedine poznate ličnosti. Nakon Džulije Foks, Rijana je uspela da izazove veliku pažnju kada se trudna pojavila u majici sa natpisom: "Upotrebite kondom".
Takođe, brend "Saint Laurent", plasirao je kondom umotan u zlatnu ambalažu sa logom brenda. Prodaje se po ceni od 5 dolara, odnosno, za nešto više od 500 dinara. Pojedini brendovi dizajnirali su kožne futrole za prezervative, koje se danas prodaju za 55 dolara ili skoro 6.000 dinara.
"Veliki deo mode jeste i uvek će biti da provocira", kažu modni dizajneri.
BONUS VIDEO:
(MONDO)