Niko ne voli da izgleda nestručno i zbunjeno na radnom mestu i to pogotovo pred poslodavcem. Međutim, ekscesi se dešavaju. Jednostavno niko ne može da zna sve stvari na ovom svetu. Dovoljna je jedna pogrešna reč, pa da se obrukamo. Ipak, postoji nekoliko univerzalnih fraza koje mogu da vam pomognu da izbegnete rečenicu "Ne znam" na poslu.
Evo nekoliko primera koje možete da iskoristite:
1. Kupovina vremena
Umesto neznanja ponudite šefu vreme da pronađete rešenje i odgovor na njegovo pitanje ili zahtev. Budite preduzimljivi, raspitajte se kod kolega ili sami istražite.
2. Zatražite pojašnjenje
Ako zahtev vašeg šefa nije u vašoj struci, zamolite njega ili dobro upućenog kolegu da vam dodatno objasne. Ovo može pokazati želju da steknete znanje i poboljšate svoj učinak na poslu.
3. Zajedničko rešenje
Predložite zajednički pristup da biste pronašli odgovor: okupljanje tima profesionalaca sa zajedničkim veštinama može a dvam pomogne da rešite probleme brže i efikasnije nego da to radite sami, savetuje za CNBC Patris Lindo, vlasnica firme za konsalting.
Čak i investitor milijarder Mark Kuban kaže da zaposleni koji se trude da stvari urade, čak i ako nisu sigurni kako tačno, imaju konkurentsku prednost. Ulaganje napora znači prevazilaženje onoga što je potrebno za rešavanje problema, čak i kada se od vas to ne traži - povrh uobičajenih obaveza vašeg posla, rekao je Kuban. Vi preuzimate inicijativu i iscrpljujete sve moguće opcije dok ne pronađete odgovor.
BONUS VIDEO:
(MONDO/T.B.)