Prodaja stana možda izgleda lako. Snimite nekoliko fotografija telefonom, napišete nekoliko reči, postavite sve na neku od veb stranica i čekate pozive zainteresovanih. Pa, zašto još uvek niste našli kupca? Proverite da li pravite jednu od najčešćih grešaka koje sprečavaju vašu prodaju.
Mnogi ljudi, obeshrabreni kvalitetom usluga agenata za nekretnine, odlučuju se da sami prodaju stan ili kuću. I malo je reći da budu iznenađeni. Nedavno smo pisali o greškama koje spuštaju cenu stana ili kuće, ali kako da vas zainteresovani kupac uopšte pozove? Evo na šta bi trebalo da obratite pažnju:
Loše fotografije
Kupci "kupuju očima". Kada listaju stotine oglasa na stranicama, prvo gledaju da li će neka od fotografija privući njihovu pažnju. Tek tada, ako se to dogodi, ulaze u oglas i čitaju njegov sadržaj. Dakle, najvažniji element efektivne prodaje jesu pravilno snimljene fotografije. Čak i ako nemate odličnu kameru, zapamtite nekoliko stvari:
- prostor koji fotografišete mora da bude dobro osvetljen. Izbegavajte fotografisanje uveče ili pod veštačkim svetlom
- prostorija koja se slika mora da bude ne samo uredna, već je potrebno skloniti lične stvari zato što kupac želi da se oseća kao kod kuće
- angažujte profesionalnog fotografa ako niste sigurni u svoje veštine
Nerealna cena
"Koju cenu da stavim za ovaj stan? Video sam da komšija traži ovoliko, pa ću i ja da napišem isto u oglasu", glasi jedna od najčešćih grešaka. Cena stana zavisi od mnogo faktora. Uvek je najbolje potražiti savet od profesionalaca, bilo od procenitelja nekretnina ili licenciranog agenta za nekretnine. Ipak, ako ne želite da tražite savet od drugih, pre svega zapamtite da cena ne treba da bude zaokružena.
Na primer, uvek je bolje da stavite da košta 95.000 evra, a ne 105.000 evra. Ljudi koji traže oglase najčešće filtriraju opcije koje im odgovaraju, a to može da podrazumeva i opciju "do 100.000 evra". To znači da ako na svoj stan stavite navedenu cenu, većina ljudi koji ga traže na ovaj način, neće ga uopšte pronaći. Ovde treba biti posebno oprezan.
Kratak opis
Malo je napisati da je renoviran, da ima tri sobe i da se pored njega nalazi park. Ovo je uobičajena greška. Opisi su previše kratki i ne sadrže mnogo važnih informacija. To može da bude veoma obeshrabrujuće za potencijalne kupce. Imajte na umu da oni ne znaju ništa o vašoj imovini i da bi trebalo detaljno da opišete njene najvažnije karakteristike. Na primer:
- površina podeljena na pojedinačne prostorije (koliko kvadrata ima svaka soba, kuhinja, kupatilo), kao i da li postoji balkon, terasa ili bašta i koliko kvadrata imaju
- podatke o dodeljenom parking mestu, ostavi, magacinu
- kakav je pravni status imovine (da li postoji jedan ili više vlasnika, da li je uknjižen)
- koji su materijali korišćeni prilikom završne obrade stana, posebno ako je renoviran
- čime je opremljen
- neophodan je i detaljan opis lokacije sa naznakom udaljenosti do najbližih stanica javnog prevoza
Oglas na jednoj stranici
Većina prodavaca smatra da je postavljanje oglasa na nekom od najpretraživanijih portala dovoljno. Postave ga na internet i čekaju čudo. Nažalost, čudo ne pada s neba jer da biste prodali nekretninu, potrebno je još malo da se potrudite:
- pre svega, oglas mora da bude postavljen na nekoliko ili najmanje tri ili četiri stranice
- uvek je poželjno objaviti oglas na tematskim grupama na Fejsbuku jer mnogi potencijalni kupci tamo započinju i završavaju potragu za imovinom iz snova
- koristite tradicionalne metode, odnosno okačiti oglas na terasu ili na ulaz zgrade jer se često dešava da komšije traže stan u okolini za svoju decu ili roditelje kojima je potrebna svakodnevna briga
Nema promocije oglasa
Nije dovoljno jednom da postavite oglas na sajt i čekate. Dobra je ideja da ga reklamirate barem jednom nedeljno da biste ga vratili na vrh liste. U suprotnom, izgubiće se u moru drugih reklama i niko ga verovatno neće naći na osmoj stranici sajta.
BONUS VIDEO:
(MONDO/T.V.)