Rošel Marinato, direktorka kompanije Pilates World Australia, nedavno je dobila mejl od kompanije Meta, vlasnika Instagrama, u kojem joj je saopšteno da su njeni nalozi suspendovani zbog kršenja smernica zajednice koje se odnose na "se**ualno iskorišćavanje dece, zlostavljanje i golotinju".
Fotografiju je greškom označio AI moderator koji je slike pasa zamenio slikama dece. Podnela je žalbu i poslala čak 22 mejla kompaniji Meta, ali, kako tvrdi, nije dobila nikakvu pomoć od ovog globalnog tehnološkog giganta koji u svom vlasništvu ima Instagram, Facebook, Threads, Messenger i WhatsApp.
Marinato je za "Dejli mejl Australija" izjavila da je uklanjanje naloga imalo ozbiljan finansijski uticaj na njen posao.
"U početku sam mislila da je to neka glupa greška koju ćemo brzo rešiti, možda za sat vremena. Bili smo usred sezonskih popusta na kraju poslovne godine, tako da je tajming bio katastrofalan. Podnela sam žalbu i vrlo brzo sam dobila obaveštenje od Mete da su moji nalozi trajno onemogućeni i da nema daljih koraka koje mogu da preduzmem", kaže.
Bez mnogo opcija, Marinato tvrdi da je bila prinuđena da krene neobičnim putem i da plati trećoj strani kako bi vratila pristup nalozima.
"Tri nedelje sam istraživala kako da vratim nalog. Za to vreme prihod nam je pao za 75 odsto. Za jedan mali biznis poput našeg, društvene mreže su ključne. Sve je stalo kada su nalozi suspendovani. Gubitkom naloga, izgubila sam i sav Instagram marketing. To je ozbiljno pogodilo posao jer se oslanjamo isključivo na društvene mreže", objašnjava Marinato.
Tvrdi da je iznenadni nestanak sa platforme direktno uticao na njenu zaradu.
"Uporedila sam prihode sa istim periodom prošle godine, da bih bila sigurna u brojke i izgubila sam oko 50.000 dolara (oko 28.000 evra)", kaže i dodaje da ju je najviše pogodila optužba.
"U pitanju je užasna, odvratna optužba s kojom ne želite da vas iko povezuje. Ljudi će pomisliti da smo uradili nešto strašno čim su nam nalozi ukinuti. Zastrašujuće je što veštačka inteligencija ima toliku moć, a istovremeno može ovako da pogreši. Koračamo po vrlo klizavom terenu", kaže Australijanka.
Iako je izgubila 50.000 dolara, Marinato kaže da je sada fokusirana samo na to da ponovo izgradi svoj biznis.
"Ne verujem da je iko uspeo da povrati izgubljeni novac, to bi bio dodatni trošak. Samo moram da nastavim da radim i da se nadam da se ovako nešto neće ponoviti", kaže Marinato i tvrdi da njen slučaj nije jedini, kao i da se ovakvi problemi dešavaju širom sveta.
Takođe navodi da nije uspela da stupi u kontakt sa stvarnom osobom iz Mete kako bi objasnila situaciju.
"Nisam uspela da nateram pravog čoveka da pogleda fotografiju. Svako ko pogleda tu sliku, znaće da je potpuno obična. Ne možete da stupite u kontakt sa stvarnom osobom u Meti. Nema broja telefona, nema mejla, nema ničega. Ostajete u potpunom mraku", kaže Australijanka.
BONUS VIDEO: