- London ostaje na vrhu liste gradova.
- Njujork i Pariz ga prate na visokim pozicijama.
- Grad privlači posetioce i kapital.
World's Best Cities je godišnje takmičenje koje organizuje kanadska kompanija Resonance Consultancy, birajući 100 gradova koji su, po mišljenju stručnjaka, najprivlačniji za stanovnike, turiste i poslovne ljude. Pri oceni se uzimaju u obzir i uslovi za život i turističke atrakcije, a smatra se jednim od najpouzdanijih takmičenja na svetu.
U poređenju sa prošlom godinom, vrh liste najboljih gradova nije se mnogo promenio. I dalje vodi London, odmah iza njega je Njujork, treće mesto zauzima prestonica Francuske, Pariz, a četvrto Tokio.
Iz prve petorke ispao je Singapur, koji je mesto ustupio Madridu. Sedmo mesto zauzima Rim, osmo Dubai, deveto Berlin, a deseto Barselona.
London - najbolji grad na svetu
Već jedanaestu godinu zaredom, London je proglašen najboljim gradom na svetu. Osim kvaliteta života koji je dobio najvišu ocenu, stručnjaci su istakli značajne podatke - zauzima prvo mesto po broju aerodroma i prvoplasiran je za velike kompanije.
"Magnetna privlačnost Londona i dalje privlači globalnu publiku, od studenata i preduzetnika do turista i poslovnih ljudui", navode autori izveštaja.
Uprkos izazovima proteklih godina, London se snažno oporavio posle pandemije. U 2024. međunarodni turisti potrošili su skoro 22 milijarde dolara (u odnosu na 17,4 milijarde u 2023), nadmašivši destinacije poput Njujorka i Dubaija. London je takođe među vodećim gradovima sveta po direktnim stranim ulaganjima u tehnologiju i ima rekordan broj restorana sa Mišelin zvezdicama.
Iako je tržište stambenih nekretnina stabilno, Amerikanci to koriste. Agenti za nekretnine kažu da su preplavljeni upitima kupaca iz SAD-a. Tržište poslovnih nekretnina takođe beleži rast, a po podacima Resonance, u prvom kvartalu 2024. američki investitori uložili su 3,78 milijardi dolara u britanske poslovne nekretnine.
Da li ste posetili London?
Vaše mišljenje nam je važno - ostavite nam komentar, nije potrebna registracija!
BONUS VIDEO: