Bivši pilot i član britanskog Kraljevskog vazduhoplovnog društva Džon Koks, koji je više od decenije proučavao taj problem, rekao za BBC da bi utovarivanje mnogobrojnih elektronskih uređaja putnika u posebno zaštićenom sanduku u prtljažniku, bilo najgore moguće rešenje, jer bi moglo da drastično poveća snagu požara.
Kako objašnjava, prtljažnici aviona imaju uređaje za gašenje vatre i tamo nema mnogo kiseonika, ali to ne garantuje bezbednost u slučaju litijumskih baterija koje se masovno koriste, jer u slučaju njihovog požara kiseonik nastaje kao nusproizvod vatre koju je nemoguće zaustaviti.
Tako, smatra on, ako se baterija i zapali, bezbednije je da to bude u putničkoj kabini, jer je ključno vatru otkriti što pre i bateriju ubaciti u vodu, ili umotati u mokar peškir.
SAD su u martu uvele zabranu unošenja laptopa u putničke kabine aviona na letovima iz 10 zemalja, uglavnom s Bliskog istoka, a sada je održan sastanak sa zvaničnicima EU o mogućoj zabrani i na letovima iz EU za SAD.
Zabrana je, kako navode izvori za AP, za sada skinuta s dnevnog reda, ali se očekuju dalji razgovori o povećanju bezbednosti.
Laptop u prtljažniku je velika opasnost
Zabrana unošenja laptopa u putničke kabine aviona bi možda otklonila jednu bezbednosnu pretnju, ali bi donela drugu: mogućnost požara u prtljažnicima aviona.
Ajzea Kenan je heroj, a Zvezda je tim za plejof: Pobeda crveno-belih, zvuk sirene doneo trijumf!
"Partizan ima tim za fajnal-for Evrolige": Braun za MONDO o Željkovom izazovu i najvećoj želji u karijeri
Trojica igrača Partizana ne treniraju: Željko Obradović otkrio detalje pred Makabi!
Od ovog datuma biće -20, pašće pola metra snega: Prognoza Marka Čubrila za 2025, otkrio i kakvo leto nas čeka
"U redu ako ne razumete košarku, vaše pitanje me vređa!": Greška na konferenciji Sferopulosa napravila haos!