Bivši pilot i član britanskog Kraljevskog vazduhoplovnog društva Džon Koks, koji je više od decenije proučavao taj problem, rekao za BBC da bi utovarivanje mnogobrojnih elektronskih uređaja putnika u posebno zaštićenom sanduku u prtljažniku, bilo najgore moguće rešenje, jer bi moglo da drastično poveća snagu požara.

Kako objašnjava, prtljažnici aviona imaju uređaje za gašenje vatre i tamo nema mnogo kiseonika, ali to ne garantuje bezbednost u slučaju litijumskih baterija koje se masovno koriste, jer u slučaju njihovog požara kiseonik nastaje kao nusproizvod vatre koju je nemoguće zaustaviti.

Tako, smatra on, ako se baterija i zapali, bezbednije je da to bude u putničkoj kabini, jer je ključno vatru otkriti što pre i bateriju ubaciti u vodu, ili umotati u mokar peškir.

SAD su u martu uvele zabranu unošenja laptopa u putničke kabine aviona na letovima iz 10 zemalja, uglavnom s Bliskog istoka, a sada je održan sastanak sa zvaničnicima EU o mogućoj zabrani i na letovima iz EU za SAD.

Zabrana je, kako navode izvori za AP, za sada skinuta s dnevnog reda, ali se očekuju dalji razgovori o povećanju bezbednosti.

Pročitajte: Zabrana laptopova će putnike koštati MILIONE

---------------------------------------------------------

MONDO aplikacija ponovo na Google Play Store! PREUZMITE JE!