Model hipersoničnog putničkog aviona predstavlja ambiciozan projekat koji ima međunarodni karakter.

U njegovom razvoju učestvuju ne samo vazduhoplovni inženjeri iz Ruske Federacije, nego i njihove kolege iz zemalja EU i Australije.

Reč je o revolucionarnom konceptu koji će drastično premašiti današnje standarde u avio-putničkom saobraćaju, posebno kada se radi o interkontinentalnim letovima.

Ova letelica izgledom značajno odstupa od standardne šeme izrade putničkih aviona.

Zamišljeno je da avion koristi motore na tečno vodonično gorivo.

Osim ovog projekta, institut CAGI razvija i domaću koncepciju supersoničnog putničkog aviona "SDS/SPS".

Njegova tehnička specifikacija omogućiće let od 8.600 kilometara srednjom krstarećom brzinom od 2.000 kilometara na čas.

Ovaj avion zamišljen je u varijanti koja će imati dve klase - poslovnu VIP i ekonomsku-putničku, a maksimalni kapacitet biće do 85 putnika.

Za razliku od prve generacije nadzvučnih putničkih aviona, koji su usled ogromne potrošnje goriva u atmosferu ispuštali katastrofalnu količinu izduvnih gasova, uništavali ozonski omotač i proizvodili nesnosnu buku, "SDS/SPS" neće imati takvih problema.