Trudnice, kao i svi ostali u vreme letnjih žega, osećaju želju za putovanjima i odmorom. Međutim, njihova potreba, pa čak ni odobrenje lekara da mogu da se ukrcaju na let prema nekoj zanimljivoj destinaciji nije dovoljna, jer avio-kompanije imaju pravila po kojima bremenite putnice mogu da koriste njihove usluge.
"Od 28. do 36. nedelje trudnoće putnica treba da poseduje potvrdu ginekologa o očekivanom terminu porođaja. Takav dokument mora biti izdat najranije u 28. sedmici trudnoće", rekli su za "Glas javnosti" u domaćem avio-prevozniku. U "Jatu“ naglašavaju da je neophodno da buduća majka obavesti kompaniju o trudnoći još prilikom rezervacije mesta za let ili se ta informacija može uneti pri kupovini karte.
Svi avio-prevoznici u svetu sami određuju period do kojeg primaju na letove žene u drugom stanju, ali uobičajeno je da one mogu da se ukrcaju do 28. nedelje trudnoće, a za kasnije se traže potvrde od lekara da im je dozvoljeno da lete.
Posle 36. nedelje verovatno nijedna kompanija neće rizikovati prevozeći buduću mamu kojoj je porođaj tako blizu, jer pored rizika za nju i bebu, preuzimaju odgovornost za uznemiravanje drugih ljudi. Takve situacije često završe vanrednim sletanjem zbog kojeg će biti nezadovoljni ostali putnici, ali će i mnogo koštati firmu.
"Jat“ prevozi putnice do 36. nedelje, a ukoliko je u pitanju rizična trudnoća, najkasnije do 32. nedelje.
Precizni Englezi su izračunali da se u avionima "Britiš ervejza“ godišnje u proseku desi jedan porođaj. Takvi slučajevi su koliko lepa uspomena za majku, toliko i stresan događaj i za nju, i za saputnike, ali i za posadu aviona.
Ginekolozi trudnicama koje su po postojećim pravilima obezbedile mesto u avionu savetuju da uzmu mesto pored prolaza kako bi mogle da prošetaju, da se obuku slojevito, da ne jedu mnogo pre poletanja i da piju dosta tečnosti.
Buduće mame često strepe i od detektora metala na aerodromu kroz koje mora da se prođe, pa je važno umiriti ih podatkom da su oni potpuno bezopasni za bebu.
Pored vazdušnog puta koji je istovremeno najbrži, najbezbedniji i verovatno najudobniji, mogu se koristiti i putni pravci, pa će se žene, naravno, ukoliko je njihova trudnoća sasvim normalna, prema svojoj želji opredeliti za automobil, voz ili autobus.
Lekari kao dobar izbor preporučuju železnicu, jer je moguće ustati i prošetati se kako bi se izbeglo oticanje nogu, a sopstveni automobil ostavlja mogućnost da se pauze prave po potrebi. Sigurnosni pojas ne treba izbegavati, jer on štiti majku i bebu, a pravilno postavljanje podrazumeva da on obuhvata poprečni deo ispod trbuha i prelazi kompletnu karlicu, a gornji deo ide od dijagonalnog, preko ramena i između grudi. Ni jedan ni drugi deo ne treba da budu suviše stegnuti, ali ni opušteni.
Saveti trudnicama o laganoj hrani i unosu tečnosti su univerzalni za sve vrste putovanja.
Jedini porođaj koji beleži naša avio-kompanija desio se 13. februara 1978. godine u "boingu 707“ na letu za Sidnej. Marija Tadej je dobila trudove u trenutku koji nije bio pogodan za povratak aviona. Posada je bila prisebna. Prostor oko nje je ograđen i sterilisan, a ulogu babice preuzeo je stjuard Radoje Rakočević. Taj prisebni mladić je kasnije na zahtev srećnih roditelja postao i kum zdravom dečaku kojeg je doneo na svet. Događaj su zabeležili svi svetski mediji.
(MONDO)
"Od 28. do 36. nedelje trudnoće putnica treba da poseduje potvrdu ginekologa o očekivanom terminu porođaja. Takav dokument mora biti izdat najranije u 28. sedmici trudnoće", rekli su za "Glas javnosti" u domaćem avio-prevozniku. U "Jatu“ naglašavaju da je neophodno da buduća majka obavesti kompaniju o trudnoći još prilikom rezervacije mesta za let ili se ta informacija može uneti pri kupovini karte.
Svi avio-prevoznici u svetu sami određuju period do kojeg primaju na letove žene u drugom stanju, ali uobičajeno je da one mogu da se ukrcaju do 28. nedelje trudnoće, a za kasnije se traže potvrde od lekara da im je dozvoljeno da lete.
Posle 36. nedelje verovatno nijedna kompanija neće rizikovati prevozeći buduću mamu kojoj je porođaj tako blizu, jer pored rizika za nju i bebu, preuzimaju odgovornost za uznemiravanje drugih ljudi. Takve situacije često završe vanrednim sletanjem zbog kojeg će biti nezadovoljni ostali putnici, ali će i mnogo koštati firmu.
"Jat“ prevozi putnice do 36. nedelje, a ukoliko je u pitanju rizična trudnoća, najkasnije do 32. nedelje.
Precizni Englezi su izračunali da se u avionima "Britiš ervejza“ godišnje u proseku desi jedan porođaj. Takvi slučajevi su koliko lepa uspomena za majku, toliko i stresan događaj i za nju, i za saputnike, ali i za posadu aviona.
Ginekolozi trudnicama koje su po postojećim pravilima obezbedile mesto u avionu savetuju da uzmu mesto pored prolaza kako bi mogle da prošetaju, da se obuku slojevito, da ne jedu mnogo pre poletanja i da piju dosta tečnosti.
Buduće mame često strepe i od detektora metala na aerodromu kroz koje mora da se prođe, pa je važno umiriti ih podatkom da su oni potpuno bezopasni za bebu.
Pored vazdušnog puta koji je istovremeno najbrži, najbezbedniji i verovatno najudobniji, mogu se koristiti i putni pravci, pa će se žene, naravno, ukoliko je njihova trudnoća sasvim normalna, prema svojoj želji opredeliti za automobil, voz ili autobus.
Lekari kao dobar izbor preporučuju železnicu, jer je moguće ustati i prošetati se kako bi se izbeglo oticanje nogu, a sopstveni automobil ostavlja mogućnost da se pauze prave po potrebi. Sigurnosni pojas ne treba izbegavati, jer on štiti majku i bebu, a pravilno postavljanje podrazumeva da on obuhvata poprečni deo ispod trbuha i prelazi kompletnu karlicu, a gornji deo ide od dijagonalnog, preko ramena i između grudi. Ni jedan ni drugi deo ne treba da budu suviše stegnuti, ali ni opušteni.
Saveti trudnicama o laganoj hrani i unosu tečnosti su univerzalni za sve vrste putovanja.
Jedini porođaj koji beleži naša avio-kompanija desio se 13. februara 1978. godine u "boingu 707“ na letu za Sidnej. Marija Tadej je dobila trudove u trenutku koji nije bio pogodan za povratak aviona. Posada je bila prisebna. Prostor oko nje je ograđen i sterilisan, a ulogu babice preuzeo je stjuard Radoje Rakočević. Taj prisebni mladić je kasnije na zahtev srećnih roditelja postao i kum zdravom dečaku kojeg je doneo na svet. Događaj su zabeležili svi svetski mediji.
(MONDO)
"Zašto navijači Crvene zvezde to rade?": NBA as tražio objašnjenje, jedan detalj mu nije jasan
Priveden bivši košarkaš Partizana i reprezentacije: Optužen za nasilje u porodici!
Mondo ukrštenica za 23. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Vezenkov zabija nož u leđa Bugarima: Bomba u Eurobasket 2025, MVP Evrolige menja reprezentaciju?
Zašto je Emir Kusturica promenio veru i postao Nemanja? Prozvali ga izdajnikom, a zbog istine su zanemeli svi