Ove godine je za "Izuzetnu destinaciju Evrope" u Srbiji izabran Novi Pazar, dok su za prateće destinacije izabrani Sremska Mitrovica i Zaječar.
Konkurs je sprovela Turisticka organizacija Srbije, a tema izbora bila je "kulturni turizam".
Poseban naglasak stavljen je na materijalno kulturno naslede na listi nepokretnih dobara Republickog zavoda za zaštitu spomenika kulture, na listi UNESKO kulturne baštine i u okviru tematskih kulturnih ruta, saopšteno je iz TOS-a.
Na konkurs je stiglo ukupno 26 važecih prijava, a konacan redosled utvrden je nakon poseta kandidatima u užem izboru (Zajecar, Kuršumlija, Novi Pazar, Bac i Sremska Mitrovica).
Pobednicka destinacija, Novi Pazar, konkurisala je sa materijalnim kulturnim nasledem koje, izmedu ostalog, obuhvata spomenike na UNESKO listi - srednjovekovni kompleks Stari Ras sa Crkvom Svetih apostola Petra i Pavla (Petrova crkva) i manastirima Sopocani i Ðurdevi Stupovi koji su deo kulturne rute Saveta Evrope "Transromanika", zatim znamenitosti iz osmanskog perioda - Novopazarsku tvrdavu sa starom caršijom, Altun-alem i Lejlek džamiju, Isa-begov hamam i mnoštvo drugih lokaliteta i sadržaja koji odslikavaju viševekovno bogatstvo tradicije i dinamican razvoj ove multikulturalne sredine.
Nacionalna ceremonija dodele nagrada pobednickoj i pratecim destinacijama bice održana u decembru u okviru tradicionalnog godišnjeg dogadaja koji za svoje saradnike i medije pravi Turisticka organizacija Srbije.
Izabrane destinacije u Srbiji bice uvršcene u "Mrežu izuzetnih destinacija Evrope", ciji ciljevi su stvaranje platforme za razmenu dobrih primera iz prakse medu nagradenim destinacijama i podsticanje drugih destinacija u Evropi da usvoje modele održivog turistickog razvoja.
Pobednicka i pratece destinacije bice promovisane i na medunarodnom planu kroz posebnu publikaciju posvecenu ovom projektu, kao i putem sajtova TOS-a, Evropske komisije i društvenih mreža, navodi se u saopštenju.
Stucni žiri su cinili predstavnici Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, Ministarstva kulture i informisanja, akademske zajednice, turisticke privrede i medija.