Ovo će biti 40. po redu Sajam turizma, a organizatori kažu da očekuju više od 70.000 posetilaca, koji će moći da vide ponudu turističkih destinacija više od 55 zemalja, u halama 1, 1а, 2а, 3, 3а i 4 Beogradskog sajma.

"Novina je da će se ove godine prvi put na Sajmu predstaviti Maroko i Južnoafrička Republika", rekao je na konferenciji za novinare u Beogradu predsednik UO JUTA Zoran Arsenović.

FOTOGRAFIJE MAROKA

MONDO/Predrag Vujić Maroko

On je istakao i da su ostale zemlje, koje se već tradicionalno predstavljaju na Sajmu turizma, obogatile svoju ponudu i kaže da možemo da očekujemo velike popuste na aranžmane.

S ozbirom na to da su mnogi već uveliko rezervisali svoje aranžmane za letovanje, Arsenović je dodao i da je novina kod agencija to što je ove godine predsezonska prodaja aranžmana počela u decembru, umesto u februaru.

NAJVEĆE INTERESOVANJE ZA GRČKU, ALI i TURSKU

"Mislim da je to dalo dosta dobre rezultate, i za sada je primećeno 12 odsto veće interesovanje za Grčku, a interesovanje za Tursku beleži rast od čak 46 odsto. To, verovatno, ima veze sa tim što je ova država prošle godine bila u ponudi tek od marta. Mislim da je na to uticalo i smirenje političke situacija", rekao je Arsenović.

I destinacije poput Italije, Španije i Egipta beleže rast od deset odsto, a prema podacima kojima raspolaže JUTA, u našoj zemlji postoji i trend rasta putovanja.

"Beleži se trend rasta putovanja od oko šest odsto. Možda to ima veze sa blagim povećanjem standarda, možda sa većom dostupnošću destinacija, ali činjenica je da postoji rast i da dosta ljudi negde putuje jednom ili dvaput godišnje, u zavisnosti od mogućnosti".

Direktor JUTA Aleksandar Seničić je na konferenciji za novinare istakao i da putnici mogu da imaju apsolutno poverenje u turističke agencije koje su članice Nacionalne asocijacije turističkih agencija, jer prolaze temeljnu proveru.

"Tome u prilog govori i podatak da je prošle godine propalo, nestalo deset agencija, ali nijedna nije bila članica JUTA. To znači da ozbiljno proveravamo agencije koje nam se priključuju, a kojih je sada oko 235", kaže Seničić.

On dodaje da svako može da proveri da li je neka agencija članica Nacionalne asocijacije turističkih agencija tako što će na sajtu te agencije proveriti da li negde stoji znak na kojem piše JUTA.

Aleksandar Seničić je istakao i da Asocijacija pruža garanciju putnicima ako neka agencija propadne ili "nestane", ali samo u slučaju da je ta agencija bila njihova članica.

"Prošle godine smo imali oko 14.000 poziva ljudi koji su se mahom raspitivali o svojim pravima i obavezama prema turističkim agencijama sa kojima potpisuju ugovor".

Seničić je dodao i da JUTA ima ulogu posrednika u eventualnim problemima i da je 80 odsto slučajeva rešeno dogovorom između turističke agencije i putnika.