Turistička inspekcija saopštila je u četvrtak da je od januara do juna primila 157 prijava putnika protiv organizatora putovanja, od čega je 91 pritužba bila opravdana.
Turistička inspekcija saopštila je u četvrtak da je od januara do juna primila 157 prijava putnika protiv organizatora putovanja, od čega je 91 pritužba bila opravdana.
U oko 70 odsto slučajeva (64 prijave) putnici su obeštećeni u ukupnom iznosu od 925.600 dinara.
Ukazujući da je ove godine broj prijava građana na rad turističkih agencija u blagom padu, inspekcija navodi da je u prošloj godini primila 450 prijava turista, kojima je u 56,6 odsto slučajeva vraćen novac u vrednosti od oko 3,9 miliona dinara.
Po jednoj prijavi je, u toku prvih šest meseci ove godine, putnicima vraćeno 14. 460 dinara, dok je po jednoj prijavi u 2007. putnicima vraćeno 29.680 dinara.
Kako ističe inspekcija, početkom aprila oduzete su četiri licence turističkim agencijama, a do kraja juna inspekcija je podnela još tri predloga za oduzimanje licenci.
Prigovori putnika koji se tiču organizovanja putovanja najčešće su se odnosili na to da je nivo komfora manji od ugovorenog (da nema klime, da je postavljen pomoćni ležaj umesto standardnog u smeštaju, da je dotrajala oprema u objektima i slično).
Turisti su se žalili i na smeštaj, da objekti nemaju sadržaje koji su programom predviđeni (nema mini bara, bazen nije u funkciji), kao i na to da je hotel udaljen od plaže više nego što je navedeno u programu putovanja, da plaža nije peščana i slično.
Prigovori su se odnosili i na vrstu i način ishrane u zemlji u koju putuju (da se u Turskoj kuhinja sastoji pretežno od mlevenog mesa, u Egiptu od povrća i slično), kao i na kategorizaciju hotela, (da hotel sa tri zvezdice treba da ima iste sadržaje u Grčkoj, Turskoj, Egiptu), a, kako je navedeno, kriterijumi za to u svim zemljama nisu isti i te kategorije zavise od nacionalnog zakonodavstva pojedinih država.
Turistička inspekcija, što se tiče ugostiteljstva, radi stalni inspekcijski nadzor u banjama, planinskim centrima i različitim turističkim manifestacijama u Srbiji, koji se odnosi na proveru bespravnosti rada, ispunjenosti uslova za obavljanje ugostiteljske delatnosti i zaštite potrošača.
Prema podacima turističke inspekcije, kontrola kreditnih sredstava za 2007. je potvrdila da su sva ta sredstva utrošena namenski.
(Tanjug)
U oko 70 odsto slučajeva (64 prijave) putnici su obeštećeni u ukupnom iznosu od 925.600 dinara.
Ukazujući da je ove godine broj prijava građana na rad turističkih agencija u blagom padu, inspekcija navodi da je u prošloj godini primila 450 prijava turista, kojima je u 56,6 odsto slučajeva vraćen novac u vrednosti od oko 3,9 miliona dinara.
Po jednoj prijavi je, u toku prvih šest meseci ove godine, putnicima vraćeno 14. 460 dinara, dok je po jednoj prijavi u 2007. putnicima vraćeno 29.680 dinara.
Kako ističe inspekcija, početkom aprila oduzete su četiri licence turističkim agencijama, a do kraja juna inspekcija je podnela još tri predloga za oduzimanje licenci.
Prigovori putnika koji se tiču organizovanja putovanja najčešće su se odnosili na to da je nivo komfora manji od ugovorenog (da nema klime, da je postavljen pomoćni ležaj umesto standardnog u smeštaju, da je dotrajala oprema u objektima i slično).
Turisti su se žalili i na smeštaj, da objekti nemaju sadržaje koji su programom predviđeni (nema mini bara, bazen nije u funkciji), kao i na to da je hotel udaljen od plaže više nego što je navedeno u programu putovanja, da plaža nije peščana i slično.
Prigovori su se odnosili i na vrstu i način ishrane u zemlji u koju putuju (da se u Turskoj kuhinja sastoji pretežno od mlevenog mesa, u Egiptu od povrća i slično), kao i na kategorizaciju hotela, (da hotel sa tri zvezdice treba da ima iste sadržaje u Grčkoj, Turskoj, Egiptu), a, kako je navedeno, kriterijumi za to u svim zemljama nisu isti i te kategorije zavise od nacionalnog zakonodavstva pojedinih država.
Turistička inspekcija, što se tiče ugostiteljstva, radi stalni inspekcijski nadzor u banjama, planinskim centrima i različitim turističkim manifestacijama u Srbiji, koji se odnosi na proveru bespravnosti rada, ispunjenosti uslova za obavljanje ugostiteljske delatnosti i zaštite potrošača.
Prema podacima turističke inspekcije, kontrola kreditnih sredstava za 2007. je potvrdila da su sva ta sredstva utrošena namenski.
(Tanjug)