Aviokompanije u zemljama Evropske unije će ubuduće morati da navode punu cenu avionske karte koju plaćaju putnici - uključujući i raznorazne takse, koje su do sada često izostavljane kako bi delovalo da je karta jeftinija, objavila je Evropska komisija na svojim internet stranama.
Aviokompanije u zemljama Evropske unije će ubuduće morati da navode punu cenu avionske karte koju plaćaju putnici - uključujući i raznorazne takse, koje su do sada često izostavljane kako bi delovalo da je karta jeftinija, objavila je Evropska komisija na svojim internet stranama.
Nova pravila, istovremeno, nalažu da cena rezervacije avionske karte za određeni termin ne sme da se razlikuje u zavisnosti od toga u kojoj zemlji je putnik.
Ukupna cena karte mora da bude navedena odmah na početku procesa rezervacije ili kupovine karte. Sve takse, poput aerodromske ili one za gorivo, moraju biti precizno navedene na karti, preneo je češki privredni sajt Ihned.cz.
Izuzetno je važno da svi "igrači" na tržištu poštuju ista pravila, naglasio je podpredsednik EK i evropski komesar za saobraćaj Antonio Tajani.
"Fer konkurencija je ključ uspeha. Putnici će, zahvaljujući transparentnim cenama, unapred znati koliko treba da plate i imaće dovoljno informacija za odlučivanje", dodao je on.
Velike aviokompanije uglavnom nisu čekale uredbu EK i već nekoliko meseci navode pune cene avionskih karata, a među prvima su to učinile "Britiš ervejz", "Lufthanza" i "Er FransKLM".
Komisija je novu uredbu donela kao reakciju na snažan razvoj avionskog saobraćaja. Posle njegove liberalizacije u EU 1997. godine, za 60 odsto je povećan broj avionskih linija, ali i obim avioprevoza.
(Tanjug)
Nova pravila, istovremeno, nalažu da cena rezervacije avionske karte za određeni termin ne sme da se razlikuje u zavisnosti od toga u kojoj zemlji je putnik.
Ukupna cena karte mora da bude navedena odmah na početku procesa rezervacije ili kupovine karte. Sve takse, poput aerodromske ili one za gorivo, moraju biti precizno navedene na karti, preneo je češki privredni sajt Ihned.cz.
Izuzetno je važno da svi "igrači" na tržištu poštuju ista pravila, naglasio je podpredsednik EK i evropski komesar za saobraćaj Antonio Tajani.
"Fer konkurencija je ključ uspeha. Putnici će, zahvaljujući transparentnim cenama, unapred znati koliko treba da plate i imaće dovoljno informacija za odlučivanje", dodao je on.
Velike aviokompanije uglavnom nisu čekale uredbu EK i već nekoliko meseci navode pune cene avionskih karata, a među prvima su to učinile "Britiš ervejz", "Lufthanza" i "Er FransKLM".
Komisija je novu uredbu donela kao reakciju na snažan razvoj avionskog saobraćaja. Posle njegove liberalizacije u EU 1997. godine, za 60 odsto je povećan broj avionskih linija, ali i obim avioprevoza.
(Tanjug)