
Potpisivanjem Multilateralnog sporazuma o zajedničkom vazdušnom suprostoru Evrope, popularno nazvanog Sporazum o otvorenom nebu, naša zemlja postala je veoma interesantna za strane nisko-tarifne avio kompanije.
Direktorat civilnog vazduhoplovstava Republike Srbije odobrio je dozvole za letove iz Srbije nacionalnoj mađarskoj avio-kompaniji "Malev" i austrijskoj "Flaj Niki" koja je prva od nisko-tarifnih (lou kost) avio kompanija dobila dozvolu za prevoz putnika.
Kako je Tanjugu potvrdila portparol tog Direktorata Katarina Andrić-Milosavljević, "Malev" će leteti na liniji Budimpešta - Beograd - Budimpešta, najverovatnije svakodnevno, dok će "Flaj Niki" na liniji Beč - Beograd - Beč leteti šest dana u nedelji.
Dozvolu je, za letove iz Niša za Cirih, dobio i crnogorski "Montenegro erlajns", koji će iz Podgorice dva puta sedmično saobraćati do Niša, odakle će sa jednodnevnom pauzom leteti do Ciriha i nazad.
Andrić-Milosavljević je precizirala da Direktorat ubrzano radi na tome da obezbedi najbolje uslove za siguran i bezbedan vazdušni saobraćaj i zakonsku regulativu u toj oblasti prilagodi zakonima Evropske unije.
Ona je naglasila da se od januara 2010. godine i najavljenog ukidanja viza za naše građane, može očekivati veće interesovanje nisko-tarifnih avio kompanija za dolazak na naše tržište.
Za sada su interesovanje pokazali i irski "Rajan Er" i mađarski "Viz Er", kao i još nekoliko njih, čiji su predstavnici boravili u Beogradu radi upoznavanja sa stanjem u našem vazdušnom saobraćaju.
Andrić-Milosavljević je naglasila da ove kompanije, pre svega, gledaju i da smanje troškove nižim cenama aerodromskih usluga, a to znači da će i naš najveći međunarodni aerodrom morati nižim cenama da se prilagodi zahtevima tržiša.
Pored toga, njihovo prisustvo dovešće i do povećanja broja letova i jačanja avio industrije.
Iako nije u okviru Sporazuma o otvorenom nebu, dogovor o vazdušnom saobraćaju između Srbije i Ujedinjenih Arapskih Emirata, koji se zasniva na sličnim principima, najliberalniji i najmoderniji je sporazum koji je Srbija ikada potpisala u ovoj oblasti sa nekom van evropskom zemljom, ocenila je Andrić-Milosavljević.
Ona je naglasila da je zvanično potpisivanje sporazuma, koji je sada već parafiran, u vladama Srbije i Emirata predviđeno tokom sledećeg meseca.
"Taj sporazum će omogućiti da naša nacionalna avio-kompanija i aviokomanije iz Emirata uspostave neograniočen broj letova između dveju zemalja, sa mogućnošću uspostavljanja veza preko aerodroma u tim državama, i sa drugim zemljama", istakla je Andrić-Milosavljević.
Ona je naglasila da to praktično otvara mogućnost Srbiji za izlazak na tržišta zemalja Bliskog i Dalekog istoka, dok Emiratima, naša zemlja omogućava ulazak na evropsko tržište, što je značajno za obe države, jer će osim povezivanja u vazdušnom transportu ubrzati razvoj turizma, trgovine i ekonomije i dolazak novih investicija u Srbiju.
"Do sada je saobraćaj između Srbije i Ujedinjenih Arapskih Emirata održavao samo JAT, koji je iz Beograda leteo dva puta sedmično za Abu Dabi, jedan od sedam emirata", istakla je Andrić- Milosavljević i dodala da u emiratskim avio-kompanijama trenutno radi oko 250 pilota i stjuardesa iz Srbije.
I za njih je ovaj sporazum izuzetno važan jer će im omogućiti češći dolazak u domovinu, a putnicima koji budu leteli emiratskim avio- kompanijama iz Srbije bolju komunikaciju sa osobljem na maternjem jeziku, rekla je ona.
Nisko-tarifne kompanije ne predstavljaju konkurenciju domaćem avioprevozniku, već velike nacionalne avio kompanije, rekao je ranije generalni direktor "Jat ervejza" Srđan Radovanović.
(Tanjug)
Direktorat civilnog vazduhoplovstava Republike Srbije odobrio je dozvole za letove iz Srbije nacionalnoj mađarskoj avio-kompaniji "Malev" i austrijskoj "Flaj Niki" koja je prva od nisko-tarifnih (lou kost) avio kompanija dobila dozvolu za prevoz putnika.
Kako je Tanjugu potvrdila portparol tog Direktorata Katarina Andrić-Milosavljević, "Malev" će leteti na liniji Budimpešta - Beograd - Budimpešta, najverovatnije svakodnevno, dok će "Flaj Niki" na liniji Beč - Beograd - Beč leteti šest dana u nedelji.
Dozvolu je, za letove iz Niša za Cirih, dobio i crnogorski "Montenegro erlajns", koji će iz Podgorice dva puta sedmično saobraćati do Niša, odakle će sa jednodnevnom pauzom leteti do Ciriha i nazad.
Andrić-Milosavljević je precizirala da Direktorat ubrzano radi na tome da obezbedi najbolje uslove za siguran i bezbedan vazdušni saobraćaj i zakonsku regulativu u toj oblasti prilagodi zakonima Evropske unije.
Ona je naglasila da se od januara 2010. godine i najavljenog ukidanja viza za naše građane, može očekivati veće interesovanje nisko-tarifnih avio kompanija za dolazak na naše tržište.
Za sada su interesovanje pokazali i irski "Rajan Er" i mađarski "Viz Er", kao i još nekoliko njih, čiji su predstavnici boravili u Beogradu radi upoznavanja sa stanjem u našem vazdušnom saobraćaju.
Andrić-Milosavljević je naglasila da ove kompanije, pre svega, gledaju i da smanje troškove nižim cenama aerodromskih usluga, a to znači da će i naš najveći međunarodni aerodrom morati nižim cenama da se prilagodi zahtevima tržiša.
Pored toga, njihovo prisustvo dovešće i do povećanja broja letova i jačanja avio industrije.
Iako nije u okviru Sporazuma o otvorenom nebu, dogovor o vazdušnom saobraćaju između Srbije i Ujedinjenih Arapskih Emirata, koji se zasniva na sličnim principima, najliberalniji i najmoderniji je sporazum koji je Srbija ikada potpisala u ovoj oblasti sa nekom van evropskom zemljom, ocenila je Andrić-Milosavljević.
Ona je naglasila da je zvanično potpisivanje sporazuma, koji je sada već parafiran, u vladama Srbije i Emirata predviđeno tokom sledećeg meseca.
"Taj sporazum će omogućiti da naša nacionalna avio-kompanija i aviokomanije iz Emirata uspostave neograniočen broj letova između dveju zemalja, sa mogućnošću uspostavljanja veza preko aerodroma u tim državama, i sa drugim zemljama", istakla je Andrić-Milosavljević.
Ona je naglasila da to praktično otvara mogućnost Srbiji za izlazak na tržišta zemalja Bliskog i Dalekog istoka, dok Emiratima, naša zemlja omogućava ulazak na evropsko tržište, što je značajno za obe države, jer će osim povezivanja u vazdušnom transportu ubrzati razvoj turizma, trgovine i ekonomije i dolazak novih investicija u Srbiju.
"Do sada je saobraćaj između Srbije i Ujedinjenih Arapskih Emirata održavao samo JAT, koji je iz Beograda leteo dva puta sedmično za Abu Dabi, jedan od sedam emirata", istakla je Andrić- Milosavljević i dodala da u emiratskim avio-kompanijama trenutno radi oko 250 pilota i stjuardesa iz Srbije.
I za njih je ovaj sporazum izuzetno važan jer će im omogućiti češći dolazak u domovinu, a putnicima koji budu leteli emiratskim avio- kompanijama iz Srbije bolju komunikaciju sa osobljem na maternjem jeziku, rekla je ona.
Nisko-tarifne kompanije ne predstavljaju konkurenciju domaćem avioprevozniku, već velike nacionalne avio kompanije, rekao je ranije generalni direktor "Jat ervejza" Srđan Radovanović.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.