U Dizeldorfu je u toku "Bot", najveći svetski sajam nautike – i svega što je povezano sa vodom! Najlepše jahte sveta nisu za svačiji džep, ali jesu za svačije oči!
Na 41. izdanju sajma "Bot" u gradu na Rajni štandove je iznajmilo 1.550 izlagača iz 55 zemalja. Uz domaće Nemce, najviše izložbenog prostora su zakupili Holanđani.
Na sajmu se mogu videti jedrilice, motorni čamci, luksuzne jahte, gumenjaci, igračke kojima se deca zabavljaju na moru ili surferske daske – u Dizeldorfu možete naći sve što Vam je potrebno za vodene aktivnosti, prenosi "Dojče vele".
Ponuda je šarolika – i odgovara dubini (gotovo) svakog džepa. Ipak, ima i onoga što ne odgovara svakom džepu. Naprotiv, ove luksuzne jahte su skuplje od većine normalnih stanova, a realnost su malog broja ljudi: recimo Romana Abramoviča i Andreja Ševčenka.
I "normalni" i "nedodirljivi".
Zbog krize, ovaj put je izloženo nešto manje većih/velikih jahti (ukupno 50 primeraka), a sve ukupno oko 1.700 raznih plovnih objekata.
Jedni uz druge izloženi su motorni čamci klasičnih linija (u prvom planu), za čiju se restauraciju potrošilo i nekoliko desetina hiljada evra, zatim moderne super-luksuzne jahte od preko deset metara dužine.
Plastika? Ma kakva crna plastika? U izradi skupocenih plovila proizvođači vode računa i o atraktivnom dizajnu, ali i o probranim materijalima. Vremena u kojima je jahta od par miliona evra bila plutajuća plastična kanta su prošla. Plemenito drvo se ugrađuje gde god je to moguće.
"Espreso" od 12,3 miliona evraNa sajmu se mogu videti jedrilice, motorni čamci, luksuzne jahte, gumenjaci, igračke kojima se deca zabavljaju na moru ili surferske daske – u Dizeldorfu možete naći sve što Vam je potrebno za vodene aktivnosti, prenosi "Dojče vele".
Ponuda je šarolika – i odgovara dubini (gotovo) svakog džepa. Ipak, ima i onoga što ne odgovara svakom džepu. Naprotiv, ove luksuzne jahte su skuplje od većine normalnih stanova, a realnost su malog broja ljudi: recimo Romana Abramoviča i Andreja Ševčenka.
I "normalni" i "nedodirljivi".
Zbog krize, ovaj put je izloženo nešto manje većih/velikih jahti (ukupno 50 primeraka), a sve ukupno oko 1.700 raznih plovnih objekata.
Jedni uz druge izloženi su motorni čamci klasičnih linija (u prvom planu), za čiju se restauraciju potrošilo i nekoliko desetina hiljada evra, zatim moderne super-luksuzne jahte od preko deset metara dužine.
Plastika? Ma kakva crna plastika? U izradi skupocenih plovila proizvođači vode računa i o atraktivnom dizajnu, ali i o probranim materijalima. Vremena u kojima je jahta od par miliona evra bila plutajuća plastična kanta su prošla. Plemenito drvo se ugrađuje gde god je to moguće.
Verovano je lepo ispijati espreso kaficu na palubi jahte koja pluta nekim toplim morem. Upravo tako (Espreso) se zove mega-jahta tipa Elegans 122 RPH duga je 38 metara i u centru je pažnje je posetilaca dizeldorfskog sajma. To je najveća jahta ovogodišnjeg "Bota", a druga najveća u 41-godišnjoj istoriji sajma.
"Espreso" na sajmu slavi svetsku premijeru. Radi se o, kako stručnjaci naglašavaju, "savršenom primerku 'Custom Built' jahte: to su jahte koje se prave onako kako novi vlasnik hoće. Ako je novi vlasnik ove lepotice? Jedan Grk koji je za to zadovoljstvo izdvojio 12,3 miliona evra...
U Nemačkoj se čak šest miliona ljudi zanima za nautiku, a oko pola miliona ima svoj čamac ili, ređe, jahtu. Međutim njihova prosečna starost je oko 56 godina. Zato proizvođači verovatno koriste i ozbiljnije boje u dizajnu: sivu, tamno plavu… deluje nekako elegantno.
Međutim, industrija hoće po svaku cenu da podmladi klijentelu. Zato se predstavljaju i manji, moderni i "pristupačniji" modeli. Jedan od najjeftinijih koji je izložen na sajmu košta tričavih 204.000 evra! Ali ne brinite, tu je uključena i cena dodatne opreme (šta god to bilo), transporta kao i porez.
Hoću da pazarim jahtu! I šta sad?
Ako postoji proizvođač plovila koji je sinonim elegancije i stila, onda je to bez sumnje Riva. Fotografije poznatih glumaca i muzičkih superzvezda s Azurne obale ili italijanske rivijere učinile su Rivine modele legendarnim. Za starije, dobro očuvane primerke kolekcionari su spremni da plate pravo bogatstvo.
Hipotetički razmišljamo: bili smo na sajmu, svideo nam se brod – kupili smo brod. I kako sad brod iz sajamske dvorane dopremiti kući? Da ga i komšije vide – možda i da postanu ljubomorni? Nema problema. U tome će nam pomoći proizvođači i uz pomoć kamiona po potrebi dostaviti plovilo na kućni prag!
A kad nova "igračka" stigne kući onda se valja baciti na redovan posao: čistiti, glancati... i tu i tamo biti kapetan – i jednostavno ploviti svetskim morima...
(MONDO)