Ako ste slušali priče svojih roditelja o tome kako su se oni ludo provodili stopirajući od Beograda pa do, recimo, Amsterdama, bez prebijene pare u džepu, teško da ćete danas moći da ih oponašate.
Evo kratkog uputstva: gde god socijalne razlike nisu velike, tu ima i poverenja u bližnjeg svoga, pa i solidarnosti na drumu. Gde je, pak, obratno, nema mnogo milosti za stopere.
Dakle, u Australiji ili Kanadi, nećete imati mnogo problema sa stopiranjem, kao ni u većem delu Evrope. Na širokim prostranstvima "tranzicione Evrope", možete da očekujete razne stvari, od širokogrudog stajanja i besplatne vožnje, pa sve do uplašenog "projurivanja" pored vas, dok kunete vozača.
Tradicionalno, Nemci najmanje staju putniku-namerniku, čak i kada su im kola potpuno prazna, dok se Italijani, kao i Španci, ponašaju dijametralno suprotno: često staju, a kada su im kola prepunjena saputnicima, uspore i pokažu vam rukom da imaju dobru volju, ali ne i mesta.
Na najnižem delu lestvice nalaze se latinoamerički vozači. Razlog za to leži u činjenici da su stopa kriminala i socijalne razlike zaista ogromne, a da veliki broj prestupa i pljački, pogotovo automobila, dolazi upravo od zaustavljanja automobila.
Stoga, u Latinskoj Americi ne očekujte da ćete daleko stići kao autostoperi - tamo će vas preplašeni vozač radije pregaziti, nego vam ponuditi prevoz, piše "Travel Magazin".
Sa druge strane, u islamskim zemljama Muhamedovo učenje o pomoći bližnjemu učinilo je da se većina vozača zaustavlja na podignut palac, pa čak i ako u vama prepozna tipično neislamsku fizionomiju.
Takođe morate znati da ako u Ukrajini zaustavite nekoga da vas poveze možete očekivati da će na kraju vožnje ljubazni vozač tražiti da mu platite pređene kilometre.
(MONDO)
Dakle, u Australiji ili Kanadi, nećete imati mnogo problema sa stopiranjem, kao ni u većem delu Evrope. Na širokim prostranstvima "tranzicione Evrope", možete da očekujete razne stvari, od širokogrudog stajanja i besplatne vožnje, pa sve do uplašenog "projurivanja" pored vas, dok kunete vozača.
Tradicionalno, Nemci najmanje staju putniku-namerniku, čak i kada su im kola potpuno prazna, dok se Italijani, kao i Španci, ponašaju dijametralno suprotno: često staju, a kada su im kola prepunjena saputnicima, uspore i pokažu vam rukom da imaju dobru volju, ali ne i mesta.
Na najnižem delu lestvice nalaze se latinoamerički vozači. Razlog za to leži u činjenici da su stopa kriminala i socijalne razlike zaista ogromne, a da veliki broj prestupa i pljački, pogotovo automobila, dolazi upravo od zaustavljanja automobila.
Stoga, u Latinskoj Americi ne očekujte da ćete daleko stići kao autostoperi - tamo će vas preplašeni vozač radije pregaziti, nego vam ponuditi prevoz, piše "Travel Magazin".
Sa druge strane, u islamskim zemljama Muhamedovo učenje o pomoći bližnjemu učinilo je da se većina vozača zaustavlja na podignut palac, pa čak i ako u vama prepozna tipično neislamsku fizionomiju.
Takođe morate znati da ako u Ukrajini zaustavite nekoga da vas poveze možete očekivati da će na kraju vožnje ljubazni vozač tražiti da mu platite pređene kilometre.
(MONDO)