Turisti, koji su putovali preko beogradske turističke agencije "Konte“, ostali su prepušteni sami sebi u egipatskom letovalištu Taba, jer nisu mogli da budu smešteni u hotele zbog neizmirenog duga ove agencije egipatskom partneru. Inspekcija je pokrenula hitne istražne radnje, a šta mogu da učine sami turisti?
Putnici su na intervenciju Ambasade i Konzulata Srbije kod egipatskog partnera turističke agencije "Konte“ prvo smešteni privremeno u hotele za koje su uplatili aranžman, ali su za to morali ponovo da izdvoje novac iz svog džepa.
Za Tabu su poleteli u ponedeljak u 19.30 sa beogradskog aerodroma, ali do rezervisanih hotela nisu stigli jer, kako im je rečeno, "Konte“ nije uplatio smeštaj. Srpski turisti su u egipatsko letovalište doputovali u 22.30 po lokalnom vremenu, a nije ih sačekao vodič agencije "Konte“ već predstavnik egipatske agencije.
Miroslav Jovanović, putnik koji je sa decom proveo noć na parkingu ispred hotela, kaže za "Blic“ da mučenje kroz koje su prošli nikada neće zaboraviti.
"Smestili su nas u autobuse i rekli da naše letovanje nije plaćeno i da mi imamo mogućnost ili da odemo u hotel sa četiri zvezdice ili da po osobi platimo 200 evra za dva noćenja u nekom drugom hotelu", priča on.
"U našoj grupi bilo je 50 dece. Platili smo sami hotel za jedan dan 100 evra za odrasle i 50 evra za decu, za 24 sata, jer niko od nas nema novca za više dana. Svi smo smešteni u hotele u kojima bismo inače bili, tako da ćemo tu i ostati jer smo upravo obavešteni da je problem regulisan", kaže Miroslav Jovanović.
Putnici navode i da su pokušavali da stupe u kontakt sa direktorom i vlasnikom agencije „Konte“, kontaktirali su i s našom ambasadom u Kairu, kao i s turističkom policijom Egipta. O svemu je obavešten i Konzulat Srbije u Kairu, kao i Ministarstvo spoljnih poslova Srbije.
Ljubiša Živadinović, advokat Asocijacije turističkih agencija YUTA, objašnjava kako treba da postupaju turisti i kako mogu da nadoknade štetu ako se nađu u ovakvoj nezavidnoj situaciji.
"Na licu mesta moraju da konstatuju šta se desilo, a zatim da od lokalnog vodiča uzmu potvrdu, sa kojom po povratku sa putovanja u roku od osam dana ulažu prigovor agenciji. Agencija u roku od 15 dana mora štetu da nadoknadi. Ako se to ne desi, ide se na arbitražu YUTE, ukoliko je agencija članica te Asocijacije. Ukoliko nije, putnici moraju da se obrate sudu", priča Živadinović.
Na pitanje kakve bi posledice mogla da snosi agencija "Konte“ Živadinović odgovara da može da bude novčano kažnjena.
"U najgorem slučaju, turistička inspekcija može da odluči da joj privremeno zabrani rad", navodi Živadinović.
Šta je "Konte" izjavio inspekciji
Predstavnik turističke agencije "Konte“ izjavio je, kako se navodi u saopštenju turističke inspekcije, da su u 00.38 zvali turističku inspekciju Egipta jer su svi putnici imali uredne vaučere, kao i da propisi u Egiptu nalažu da putnici sa urednim vaučerom moraju biti smešteni."Posle dva sata provedenih na aerodromu i jednog sata za transfer od aerodroma do hotela, oko 70 odsto naših turista smešteno je u hotele koje su platili oko 3 sata, a ostali oko 5 sati, pri čemu su putnici u dve sobe smešteni u drugi hotel više kategorije“, navodi se u iskazu koji prenosi turistička inspekcija.
"Turistička agencija ‘Konte’ je 6. 7. 2010. godine elektronskim putem izvršila dve uplate inopartneru od po 9.900 dolara, i to u 12:44:56 i 13:57:07 sati i čeka potvrdu inopartnera da će putnici biti smešteni za sve vreme trajanja aranžmana.“
Predstavnici agencije "Konte“ su izjavili da je njihov vodič ostao zaključan u sobi hotela "Meriot“ i da zbog toga nije mogao da dočeka putnike.
Ako još niste uplatili letovanje i ne znate kojoj agenciji da ukažete poverenje, OVDE saznajte kako da odaberete turističku agenciju.
(MONDO)