Fenomen lou-kost (low-cost) postao je sve popularniji i više se ne odnosi samo na avio-kompanije.
Trenitalia, italijanska državna železnica, odlučila da uvede i treću klasu vozova, kako se ona popularno naziva u narodu.
U tim vozovima karta od Milana do Rima, recimo, košta samo devet evra, ali samo ako ste spremni na prastare kompozicije.
Ideja je ista kao i kod low-cost aviona: periferijske stanice, a ne glavne - Milano Lembrate, Firenca Rifredi (bez stajanja na Santa Maria Novella), kao i dolazak na stanicu Roma Tiburtina.
No, sve ove stanice su odlično povezane gradskim autobusima i metroom sa centrima gradova. Red vožnje je "neudoban": ranom zorom, u 06.40 voz kreće iz Rima, a pri povratku iz Milana se stiže u Rim 24 minuta posle ponoći, ali - devet evra je devet evra!
Karte se mogu kupiti putem Interneta, ali i na automatima na samim stanicama, ili zvanjem kol-centra: 892021.
Vredi reći da u ovim vozovima nema različitih vagona - klasa je unificirana, a kako se kvalitet usluga nalazi ispod prve i druge klase, ova kategorija vozova je dobila ime "treća klasa", piše "Travel magazin".
Treba li reći da nema restorana ili barova? Ali sedišta, makar, nisu od drveta.
No, za budžetske putnike, kakvih kod nas ima dosta, ovaj savet može da uštedi velike svote novca. Posebno ako želite da upoznate zemlju samostalno, sa rancem na leđima...
(MONDO)
U tim vozovima karta od Milana do Rima, recimo, košta samo devet evra, ali samo ako ste spremni na prastare kompozicije.
Ideja je ista kao i kod low-cost aviona: periferijske stanice, a ne glavne - Milano Lembrate, Firenca Rifredi (bez stajanja na Santa Maria Novella), kao i dolazak na stanicu Roma Tiburtina.
No, sve ove stanice su odlično povezane gradskim autobusima i metroom sa centrima gradova. Red vožnje je "neudoban": ranom zorom, u 06.40 voz kreće iz Rima, a pri povratku iz Milana se stiže u Rim 24 minuta posle ponoći, ali - devet evra je devet evra!
Karte se mogu kupiti putem Interneta, ali i na automatima na samim stanicama, ili zvanjem kol-centra: 892021.
Vredi reći da u ovim vozovima nema različitih vagona - klasa je unificirana, a kako se kvalitet usluga nalazi ispod prve i druge klase, ova kategorija vozova je dobila ime "treća klasa", piše "Travel magazin".
Treba li reći da nema restorana ili barova? Ali sedišta, makar, nisu od drveta.
No, za budžetske putnike, kakvih kod nas ima dosta, ovaj savet može da uštedi velike svote novca. Posebno ako želite da upoznate zemlju samostalno, sa rancem na leđima...
(MONDO)