U kojim gradovima turisti najlakše stižu sa jednog kraja na drugi? Ova lista najboljih najboljih javnih prevoza sastavljena je nasumičnim redom, a ne kao rang lista.
Bečki javni prevoz je omiljeni kod turista zbog tradicionalnih crvenih tramvaja, koji su postali jedan od simbola grada. Beč ima pet U-Ban (metro) linija, pored kojih su tu i 30 tramvajskih i 80 autobuskih, koje čine kretanje kroz prestonicu Austrije brzim i efikasnim.
Kretanje kroz Hong Kong, prenaseljenu metropolu, može da bude pravi izazov. "Lavovski" posao u rasterećenju prometnih gradskih ulica odraćuje tranzitna pruga. Plaćanje se vrši višenamsnskim Octopus karticama.
Bavarska prestonica Minhen najbolja je slika nemačke tačnosti i discipline i kada je u pitanju gradski prevoz. Sastoji se iz U-Bana (metro), S-Bana (međugradska železnica), tramvajske mreže i autobuskih linija.
Čuveni korejski javni transportni sistem baziran je na integrisanom metro-autobuskom prevozu. Onaj u Seulu je savremen i izuzetno upotrebljiv za turiste, jer će uz izgovaranje stanica na engleskom uskoro dobiti WiFi internet.
Čuveni londonski "tjub" je izložen ruglu mnogih koji se njime voze svakodnevno, i činjenica je da ima brojne strukturalne probleme koje određene linije čine sporim i ne naročito olakšavajućim. U isto vreme uliva strahopoštovanje zbog svog ogromnog opsega na kome saobraća. London je takođe dobro pokriven autobusima, lakom prugom i trajektima koji plove Temzom.
Parižani imaju veliku mrežu višeslojnog sistema javnog prevoza koji čine: metro, prigradski vozovi (RER), autobusi, i tramvaji. Najnoviji dodatak njihovom gradskom prevozu su linije tramvaja koje pokrivaju periferiju grada. Pariz ima zadivljujuće veliki broj podzemnih stanica.
Danska prestonica Kopenhagen ima jedan od najkvalitetnijih sistema javnog prevoza u Evropi čiju okosnicu čini mreža metroa bez vozača. Dve metro linije su u potpunosti automatizovane i saobraćaju 24 sata dnevno. Značajno proširenje opsega metroa planirano je da bude završeno 2018. Autobusi i prigradski vozovi ispunjavaju ostatak gradskih potreba.
Gradska saobraćajna mreža Tokija uključuje podzemnu železnicu, laku prugu, i autobuse. Ceo sistem se sastoji iz velikog broja linija koje saobraćaju. Oprema u njima bazirana je na velikom broju monitora poslednje generacije sa izuzetno korisnim opcijama. Kompletan sistem je izuzetno čist i kao takav se izdvaja od mnogih drugih sistema gradskog prevoza u svetu.
(MONDO/gDestinacija)