U Agenciji za privredne registre (APR) trenutno se vodi 1.029 aktivnih turističkih agencija, od kojih je 40 novoosnovanih od početka 2011, a inspekcija preporučuje građanima da dobro razmisle kome će pokloniti poverenje.
U APR kažu da je ove godine iz Registra turizma obrisano osam agencija, a od početka 2010. godine - 41 turistička agencija.
Građanima se preporučuje, pre nego što uplate aranžman, da na sajtu APR provere da li se izabrana agencija nalazi na spisku regsitrovanih, što znači da ima licencu za posao, a zatim da provere njen bonitet.
To mogu da učine pretragom ili privrednih društava ili preduzetnika, u zavisnosti kako su one registrovane, i da pogledaju poslovanje i finansijske izvešsaje tih agencija tokom poslednje tri godine.
Glavni republički turistički inspektor Stojan Arizanović rekao je Tanjugu da se putnicima savetuje, da pre ugovaranja putovanja dobro prouče opšte uslove, program i obaveštenje o polisi osiguranja.
Kad ugovaraju putovanje kod turističke agencije- posrednika, putnici treba da utvrde ko je organizator putovanja, i koji mu sa broj licence
Naime, samo je organizator odgovoran za realizaciju putovanja, a ne posrednik.
Dobro je proveriti dobijene informacije na sajtu agencije organizatora i drugih koje nude isti smeštaj, kao i na sajtu odabranog hotela, kazao je Arizanović, dodajući da usmene informacije nisu obavezujuće za agenciju.
Putnici pre putovanja moraju dobiti ime, broj telefona i druge podatke o lokalnom predstavniku agencije i da ga imaju, tokom putovanja.
Arizanović preporučuje putnicima da izbegavaju agencije koje su u blokadi, jer ne mogu da izvršavaju finansijske obaveze prema poslovnim partnerima.
Za turistička putovanja zakon ne traži neophodno zdravstveno osiguranje, ali je u interesu putnika da pribavi polisu, zbog visokih cena lekarskih usluga u inostranstvu.
Bilo je slučajheva i da su turisti vraćani sa pojedinih graničnih prelaza, jer nisu imali polisu zdravstvenog osiguranja.
Arizanović je naglasio da je u slučaju bilo kog odstupanja od programa, u toku samog putovanja, neophodno da putnici odmah sačine pismeni prigovor predstavniku agencije i pribave moguće dokaze za neizvršene usluge, jer je to osnov za ostvarivanje prava.
Generalni sekretar Asocijacije turističkih agencija Srbije (ATAS) Srđan Dživdžanović rekao je Tanjugu da su zakonski uslovi za poslovanje agencija bolje definisani novim zakonima o turizmu i o zaštiti potrošača.
Još uvek svi podzakonski akti nisu doneti, ali se na tome ubrzano radi.
Putnici treba da dobiju veću sigurnost i veću zaštitu u pogledu otkaza aranžmana i povratka u zemlju, što je najveći prioritet, a agencije moraju da imaju polise osiguranja i bankarske garancije kojim će to obezbediti, kazao je Dživdžanović.
Dživdžanović je dodao da je članicama ATAS preporučeno da njihov predstavnik ima određen obrazac kojim bi putnici odmah na licu mesta, mogli da izraze svoje neslaganje sa uslugama koje su dobili i da pokušaju da nesaobraznost isprave.
"Ova sezona će biti specifična, u mediteranskom basenu, dogodili su se oružani sukobi, socijlni i politički nemiri i ekonomske nevolje, a tu su i naše, kojima treba dodati i najavu novih mera oko prelaska granice, koje će biti komplikovanije", ukazao je on.
Putnici se pre svega interesuju za sever Grčke i Crnu Goru, a za Egipat i Tunis daleko manje, pa su i cene niže, a mnoge agencije očekuju da njihovi poslovni partneri upute ponude - "niže cene, a viši kvalitet usluge", kazao je Dživdžanović.
Generalni sekretar ATAS je ocenio da je interesovanje za te zemlje, ipak nije opalo zbog nemira, već kao posledica ekonomske krize, dodajući da se menja i struktura gostiju, na "prava letovanja" idu mlađi, dok se stariji odlučuju za predsezonu i podsezonu.
Dživdžanović je dodao da je teško predvideti šta će biti dalje i u Grčkoj, u kojoj su zabeleženi socijalni nemiri i štrajkovi, a na snazi su i mere štednje, dok Španija i Portugalija kubure sa ekonomskom situacijom.
Direktorka PR-a u "Kon Tikiju" Danijela Pušara kaže da se situacija u Egiptu i Tunisu dosta stabilizovala, dodajući da su se svi nemiri u proteklom periodu zbivali u gradovima, a ne po letovalištima, pa ta agencija garantuje za sigurnost i bezbednost svojih putnika.
Interesovanje u "Kon Tikiju" je dosta veliko, i mada manje nego lane, ipak svake nedelje raste broj rezervacija za te zemlje, dodala je ona.
Hotelijeri su već odobrili veće popuste, u odnosu na proteklu godinu, u Tunisu i 30 odsto, a u Egiptu od 20 do 25 odsto.
"Kon Tiki" ima i neke specijalne ponude, kao što je paket aražman od 300 evra za 10 dana, u hotelu sa tri zvezdice, a za ostale daje određeni popust na hotel ili odredište, kazala je Pušara.
Pušara je ukazala da je Grčka tradicionalno omiljena destinacija, za koju se odlučuje najveći broj turista, mada je veliko interesovanje i za Tursku, naročito zapadni deo te zemlje.
Ove godine hit destinacije su Grčka, Turska, Španija i Kipar, zaključila je Pušara.
(Tanjug)
U APR kažu da je ove godine iz Registra turizma obrisano osam agencija, a od početka 2010. godine - 41 turistička agencija.
Građanima se preporučuje, pre nego što uplate aranžman, da na sajtu APR provere da li se izabrana agencija nalazi na spisku regsitrovanih, što znači da ima licencu za posao, a zatim da provere njen bonitet.
To mogu da učine pretragom ili privrednih društava ili preduzetnika, u zavisnosti kako su one registrovane, i da pogledaju poslovanje i finansijske izvešsaje tih agencija tokom poslednje tri godine.
Glavni republički turistički inspektor Stojan Arizanović rekao je Tanjugu da se putnicima savetuje, da pre ugovaranja putovanja dobro prouče opšte uslove, program i obaveštenje o polisi osiguranja.
Kad ugovaraju putovanje kod turističke agencije- posrednika, putnici treba da utvrde ko je organizator putovanja, i koji mu sa broj licence
Naime, samo je organizator odgovoran za realizaciju putovanja, a ne posrednik.
Dobro je proveriti dobijene informacije na sajtu agencije organizatora i drugih koje nude isti smeštaj, kao i na sajtu odabranog hotela, kazao je Arizanović, dodajući da usmene informacije nisu obavezujuće za agenciju.
Putnici pre putovanja moraju dobiti ime, broj telefona i druge podatke o lokalnom predstavniku agencije i da ga imaju, tokom putovanja.
Arizanović preporučuje putnicima da izbegavaju agencije koje su u blokadi, jer ne mogu da izvršavaju finansijske obaveze prema poslovnim partnerima.
Za turistička putovanja zakon ne traži neophodno zdravstveno osiguranje, ali je u interesu putnika da pribavi polisu, zbog visokih cena lekarskih usluga u inostranstvu.
Bilo je slučajheva i da su turisti vraćani sa pojedinih graničnih prelaza, jer nisu imali polisu zdravstvenog osiguranja.
Arizanović je naglasio da je u slučaju bilo kog odstupanja od programa, u toku samog putovanja, neophodno da putnici odmah sačine pismeni prigovor predstavniku agencije i pribave moguće dokaze za neizvršene usluge, jer je to osnov za ostvarivanje prava.
Generalni sekretar Asocijacije turističkih agencija Srbije (ATAS) Srđan Dživdžanović rekao je Tanjugu da su zakonski uslovi za poslovanje agencija bolje definisani novim zakonima o turizmu i o zaštiti potrošača.
Još uvek svi podzakonski akti nisu doneti, ali se na tome ubrzano radi.
Putnici treba da dobiju veću sigurnost i veću zaštitu u pogledu otkaza aranžmana i povratka u zemlju, što je najveći prioritet, a agencije moraju da imaju polise osiguranja i bankarske garancije kojim će to obezbediti, kazao je Dživdžanović.
Dživdžanović je dodao da je članicama ATAS preporučeno da njihov predstavnik ima određen obrazac kojim bi putnici odmah na licu mesta, mogli da izraze svoje neslaganje sa uslugama koje su dobili i da pokušaju da nesaobraznost isprave.
"Ova sezona će biti specifična, u mediteranskom basenu, dogodili su se oružani sukobi, socijlni i politički nemiri i ekonomske nevolje, a tu su i naše, kojima treba dodati i najavu novih mera oko prelaska granice, koje će biti komplikovanije", ukazao je on.
Putnici se pre svega interesuju za sever Grčke i Crnu Goru, a za Egipat i Tunis daleko manje, pa su i cene niže, a mnoge agencije očekuju da njihovi poslovni partneri upute ponude - "niže cene, a viši kvalitet usluge", kazao je Dživdžanović.
Generalni sekretar ATAS je ocenio da je interesovanje za te zemlje, ipak nije opalo zbog nemira, već kao posledica ekonomske krize, dodajući da se menja i struktura gostiju, na "prava letovanja" idu mlađi, dok se stariji odlučuju za predsezonu i podsezonu.
Dživdžanović je dodao da je teško predvideti šta će biti dalje i u Grčkoj, u kojoj su zabeleženi socijalni nemiri i štrajkovi, a na snazi su i mere štednje, dok Španija i Portugalija kubure sa ekonomskom situacijom.
Direktorka PR-a u "Kon Tikiju" Danijela Pušara kaže da se situacija u Egiptu i Tunisu dosta stabilizovala, dodajući da su se svi nemiri u proteklom periodu zbivali u gradovima, a ne po letovalištima, pa ta agencija garantuje za sigurnost i bezbednost svojih putnika.
Interesovanje u "Kon Tikiju" je dosta veliko, i mada manje nego lane, ipak svake nedelje raste broj rezervacija za te zemlje, dodala je ona.
Hotelijeri su već odobrili veće popuste, u odnosu na proteklu godinu, u Tunisu i 30 odsto, a u Egiptu od 20 do 25 odsto.
"Kon Tiki" ima i neke specijalne ponude, kao što je paket aražman od 300 evra za 10 dana, u hotelu sa tri zvezdice, a za ostale daje određeni popust na hotel ili odredište, kazala je Pušara.
Pušara je ukazala da je Grčka tradicionalno omiljena destinacija, za koju se odlučuje najveći broj turista, mada je veliko interesovanje i za Tursku, naročito zapadni deo te zemlje.
Ove godine hit destinacije su Grčka, Turska, Španija i Kipar, zaključila je Pušara.
(Tanjug)
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina
Zvezdin Amerikanac hitno reagovao na pomen otkaza Sferopulosu: Šuter crveno-belih se oglasio na Instagramu
Igrao za Zvezdu i rekao najskuplje "ne" u istoriji evro-košarke! Jedan čovek mu se sada smeje zbog 12 miliona