"Mogu svašta da obećavaju turističke agencije, ali su dužne da ispune samo ono što je u ugovoru između putnika i agencije, koji se sastoji od programa putovanja, opštih uslova putovanja i potvrde o putovanju", izjavila je načelnica Odeljenja turističke inspekcije u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja Brankica Bajat.

Ona je na skupu u Privrednoj komori Beograda objasnila da program putovanja sadrži osnovna obeležja usluge, trajanje putovanja, podatke o prevozu i smeštaju, ceni i slično, a opšti uslovi putovanja uređuju prava i obaveze organizatora putovanja i prava i obaveze putnika.

Bajat je savetovala građanima koji se spremaju da idu na odmor da se obavezno raspitaju o turističkim agencijama i njihovom bonitetu, kao i da pogledaju njihove podatke na sajtu Agencije za privredne registre.

Građani mogu da podnesu prijavu dežurnoj službi inspekcije 24 sata dnevno na broj telefona 011 - 3139 - 686 ili putem mejla turistickainspekcija@merr.gov.rs. Nezadovoljni građani prvo treba da se žale agenciji koja je dužna u roku od 15 dana da odogovori na reklamaciju.

Tim pojekta "Jačanje zaštite potrošača u Srbiji" koji finansira EU sa 2,5 miliona evra, a sprovodi se u saradnji sa Ministarstvom poljoprivrede, trogvine, šumarstva i vodoprivrede, najavio je da priprema predlog izmena i dopuna Zakona o zaštiti potrošača i Strategiju za zaštitu potrošača, koje će ponuditi novoj vladi.

Izmene i dopune predviđaju veću zaštitu potrošača i već ovlašćenja institucija koje to treba da obezbede.
U periodu od septembra do kraja 2013. biće tim povodom realizovano 30 seminara i desetak događaja u cilju podizanja građana o njihovim potrošačkim pravima.

Turističkoj inspekciji tokom prvih pet meseci ove godine bile su podnete 563 prijave građana, od čega 459 za ugostiteljstvo i 104 koje su se odnosile na rad turističkih agencija.

Od toga je bilo 60 neosnovanih i 44 osnovanih prijava.

(Tanjug)