
U prvih pet meseci ove godine 104 putnika su se požalila Odeljenju turističke inspekcije pri Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja. Od toga, osnovane su 44 primedbe, a postignuto je 16 dogovora.
Samo ove godine nezadovoljnim građanima vraćeno je oko 374.000 dinara na ime neizvršenih turističkih usluga.
Agencija je dužna da putniku da sva obaveštenja pre nego što se odluči za aranžman. Mora da pokaže program i opšte uslove putovanja. Tek onda treba napraviti ugovor kojim će se sve precizno regulisati.
"Sve što ne piše u ugovoru, ne obavezuje agenciju, pa tako usmeni dogovor ne mora da ispuni. Zato u ugovoru treba da stoji čak i ako putnik želi da mu soba, na primer, bude u prizemlju", kaže za "24 sata" Brankica Bajat, načelnica turističke inspekcije pri Ministarstvu ekonomije.
Ako nešto na putovanju nije u redu, putnik najpre mora da se obrati lokalnom predstavniku agencije.
"Ako recimo ne radi klima, a u ugovoru piše da je imate, onda možete da se dogovorite s tim predstavnikom da je popravi u što kraćem roku. Ako on zaista popravi klimu, putnik nema prava na novčanu nadoknadu", navodi Bajat.
Jelena Sladić-Jakovljević, takođe načelnik insprekcije pri Ministarstvu ekonomije ističe da je osnovni problem što putnici mahom i ne pogledaju program i uslove putovanja, već biraju aranžman na osnovu cene.
"Najveći broj prijava je na izvršenje usluga, kao što je nivo komfora, ili da u sobi nema klime, sefa ili mini-bara. Većina tih žalbi se odnosi na najjeftinije aranžmane, pa su zato mnoge neosnovane, jer i ne predviđaju veliki komfor. Zatim, žale se na lokaciju smeštaja, ako je dalje od plaže nego što je navedeno u ugovoru", priča Jelena Sladić-Jakovljević.
Kada putnici odustanu od uplaćenog aranžmana, iznos koji im agencija vraća zavisi od toga koliko je dana ostalo pre početka putovanja. Ako, s druge strane, agencija otkaže put, dužna je da u roku od 15 dana vrati sav uplaćen novac.
Još saveta u vezi sa sklapanjem aranžmana sa turističkim agencijama, pročitajte OVDE.
(MONDO)
Samo ove godine nezadovoljnim građanima vraćeno je oko 374.000 dinara na ime neizvršenih turističkih usluga.
Agencija je dužna da putniku da sva obaveštenja pre nego što se odluči za aranžman. Mora da pokaže program i opšte uslove putovanja. Tek onda treba napraviti ugovor kojim će se sve precizno regulisati.
"Sve što ne piše u ugovoru, ne obavezuje agenciju, pa tako usmeni dogovor ne mora da ispuni. Zato u ugovoru treba da stoji čak i ako putnik želi da mu soba, na primer, bude u prizemlju", kaže za "24 sata" Brankica Bajat, načelnica turističke inspekcije pri Ministarstvu ekonomije.
Ako nešto na putovanju nije u redu, putnik najpre mora da se obrati lokalnom predstavniku agencije.
"Ako recimo ne radi klima, a u ugovoru piše da je imate, onda možete da se dogovorite s tim predstavnikom da je popravi u što kraćem roku. Ako on zaista popravi klimu, putnik nema prava na novčanu nadoknadu", navodi Bajat.
Jelena Sladić-Jakovljević, takođe načelnik insprekcije pri Ministarstvu ekonomije ističe da je osnovni problem što putnici mahom i ne pogledaju program i uslove putovanja, već biraju aranžman na osnovu cene.
"Najveći broj prijava je na izvršenje usluga, kao što je nivo komfora, ili da u sobi nema klime, sefa ili mini-bara. Većina tih žalbi se odnosi na najjeftinije aranžmane, pa su zato mnoge neosnovane, jer i ne predviđaju veliki komfor. Zatim, žale se na lokaciju smeštaja, ako je dalje od plaže nego što je navedeno u ugovoru", priča Jelena Sladić-Jakovljević.
Kada putnici odustanu od uplaćenog aranžmana, iznos koji im agencija vraća zavisi od toga koliko je dana ostalo pre početka putovanja. Ako, s druge strane, agencija otkaže put, dužna je da u roku od 15 dana vrati sav uplaćen novac.
Još saveta u vezi sa sklapanjem aranžmana sa turističkim agencijama, pročitajte OVDE.
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.