Seoski turizam je jedan od pokretača ruralne ekonomije i turizma, izjavio je šef Odseka za ruralni turizam u Ministarstvu poljoprivrede i trgovine Dragan Mirković.
"Oko 85 odsto teritorije Republike Srbije čine ruralna područja u kojima živi između 44 i 55 odsto populacije", naveo je Mirković.
Mirković ističe da se sve veći fokus u domaćoj privredi stavlja na nepoljoprivredne delatnosti, ali da je pravi put za turistički napredak, zapravo, u ruralnim regijama.
Podaci pokazuju da su žene i siromašni najviše pogođeni problemima koji opterećuju ruralna područja, jer su najčešće u situaciji da se bave porodičnim delatnostima i da im se to ne plaća, ukazao je on, dodajući da su oni u tom smislu, potencijalni nosioci posla.
Prema Mirkovićevim rečima, neophodno je unapređenje domaćeg ruralnog turizma do nivoa koji postoji u zemljama u okruženju.
On je podsetio da je od 2006. do 2008. godine oko 173 korisnika iskoristilo podsticaje za razvoj seoskog turizma, u vrednosti od 91,6 miliona dinara.
Selo privlači strance koji žele da upoznaju novu kulturu, običaje i drugačiji način života, ali i domaće turiste kojima odgovara beg od gradske vreve i pristupačne cene.
Srbija se zahvaljujući seoskom turizmu sve više i sigurnije pozicionira kao tražena turistička destinacija u Evropi.
(MONDO)
Mirković ističe da se sve veći fokus u domaćoj privredi stavlja na nepoljoprivredne delatnosti, ali da je pravi put za turistički napredak, zapravo, u ruralnim regijama.
Podaci pokazuju da su žene i siromašni najviše pogođeni problemima koji opterećuju ruralna područja, jer su najčešće u situaciji da se bave porodičnim delatnostima i da im se to ne plaća, ukazao je on, dodajući da su oni u tom smislu, potencijalni nosioci posla.
Prema Mirkovićevim rečima, neophodno je unapređenje domaćeg ruralnog turizma do nivoa koji postoji u zemljama u okruženju.
On je podsetio da je od 2006. do 2008. godine oko 173 korisnika iskoristilo podsticaje za razvoj seoskog turizma, u vrednosti od 91,6 miliona dinara.
Selo privlači strance koji žele da upoznaju novu kulturu, običaje i drugačiji način života, ali i domaće turiste kojima odgovara beg od gradske vreve i pristupačne cene.
Srbija se zahvaljujući seoskom turizmu sve više i sigurnije pozicionira kao tražena turistička destinacija u Evropi.
(MONDO)