Beograd decenijama nije važio za značajnu turističku destinaciju, ali se to polako menja. Na turističkim sajmovima širom Evrope, naš glavni grad izaziva pažnju mnogih, pre svega turista nam iz Slovenije.

Pored komšija, beleži se i sve veća poseta turista iz drugih zemalja Evrope. Trend da najviše turista iz zapadne Evrope dolazi sa rečnih kruzera se uspešno nastavlja, ali oni koji u glavni grad Srbije stižu avionom ili drugim vidovima transporta polako sustižu turiste sa brodova.

Zorica Arsić, turistički vodič iz Beograda, potvrđuje da sve više turista šeta beogradskim pločnicima, ali i da je naš grad "mlad" kao turistička destinacija.

"Od zapadnih turista najviše nam dolaze Nemci, Amerikanci, Francuzi i nešto manje Italijani i Englezi", kaže Zorica Arsić.

Pogledajte uobičajenu beogradsku rutu za turiste:



Turiste iz bivše Jugoslavije najviše zanimaju Muzej 25. maj i Titov grob, a rado odlaze i na Avalu. Gosti iz drugih krajeva sveta interesuju se za Muzej Nikole Tesle i Kalemegdan.

Većina turista koji dolaze da upoznaju naše krajeve slažu se da se Skadarlija ne sme zaobići i da se u Srbiji jede kao u malo kojoj zemlji.

Posetioci skadarlijskih kafana i restorana kažu da im se najviše dopadaju paprike u pavlaci, proja, gibanica, duvan čvarci, pihtije, mešano meso, jagnjetinu ispod sača, mućkalica, prebranac, domaća rakiju, vino...
Osim na hranu, turisti novac troše i na suvenire. Takvih štandova u gradu je sve više, a idejna rešenja su sve zanimljivija.

Poslednjih godina najbolje se prodaje licidersko srce, ali i drvene frule, rušno pletena odeća, čokanjčići, heklane šustikle, magneti sa tradicionalnim srpskim ornamentima.

(MONDO - D.H.N.)