Veoma je značajno da se deca i omladina navikavaju da putuju, jer će onda tu naviku zadržati i kasnije u zrelijim godinama, rekao je na međunarodnoj konferenciji - Regionalnalna saradnja u razvoju dečjeg i omladinskog obrazovnog turizma, državni sekretar Ministarstva finansija i privrede Srbije Goran Petković.
U Beogradu se od 20. do 22. februara održava međunarodna konferencija - Regionalnalna saradnja u razvoju dečjeg i omladinskog obrazovnog turizma.
"Dečiji i omladinski turizam imaju politički, socijalni i ekonomski značaj i procenjuje se da je u svetu na godišnjem nivou njihov promet oko 185 milijardi dolara", rekao je na koferenciji za novinare državni sekretar Ministarstva finansija i privrede Srbije Goran Petković.
On je dodao da je cilj ove konferencije povezivanje Srbije, Hrvatske, Italije i Slovenije i razmena znanja, informacija i prakse u ovoj oblasti.
"Veoma je značajno da se deca i omladina navikavaju da putuju, jer će onda tu naviku zadržati i kasnije u zrelijim godinama", kaže ministar i dodaje da omladinski turizam predstavlja ozbiljnu granu turizma zbog čega bi trebalo raditi na njegovom značajnijem razvoju i u Srbiji.
"Turizam podstiče međusobno razumevanje ljudi, olakšava komunikaciju i kontakte i stvara preduslove da se predrasude i stereotipi prevaziđu. Mladi koji putuju borave na određenim destinacijama mnogo duže nego ostali turisti, manje su zahtevni a, iako su naizgled manje kupovne moći, njihova potrošnja ne zaostaje mnogo za drugim vrstama turista", kaže Petković.
Direktorka Turističke organizacije Srbije, Gordana Plamenac, naglasila je da je obaveza zemlje da kreira međunarodne programe koji će privući mnogo više turista, a mladi su prethodnica svih drugih turističkih grupa.
Kako je navela, mladi ljudi koji su već boravili u Srbiji kao prednosti su izdvojili povoljne cene avionskih karata, odnosno prisustvo niskotarifnih aviokompanija, zanimljive manifestacije, dobru hranu i bogato kulturno-istorijsko nasleđe.
"Mladi su predhodnica svih ostalih turističkih grupa kojima se svi nadaju i oni ruše predrasude koje imaju stariji ljudi", rekla je direktorka Turističke organizacije Srbije (TOS) Gordana Plamenac.
Ona je dodala da je Regionalni projekat razvoja dečjeg i omladinskog obrazovnog turizma šansa da se poveća regionalna saradnja i inspiriše dolazak što većeg broja turista u Srbiju.
Prošle godine je u Turističkoj organizaciji Srbije (TOS) predstavljeno šest destinacija u Srbiji koje su deo projekta Ujedinjenih nacija namenjenog razvoju dečijeg i omladinskog turizma u seoskom području. Više o tome OVDE.
Kratka putovanja s decom veliki su hit u posednje vreme u Evropi. Učenje istorije u Šenbrunu može biti super zabava, kao i potraga za blagom u Firenci.
Manjak slobodnog vremena i ekonomska kriza uticali su na to da roditelji u Evropi vode sa sobom decu na kratka, vikend-putovanja. Koliko je ovaj trend postao ozbiljan, dokazuje i to što je dobio ime - "kidskejšn“. Roditelji čak i odredišta biraju u zavisnosti od toga šta deca uče u školi. Više o tome OVDE.
(MONDO)
"Dečiji i omladinski turizam imaju politički, socijalni i ekonomski značaj i procenjuje se da je u svetu na godišnjem nivou njihov promet oko 185 milijardi dolara", rekao je na koferenciji za novinare državni sekretar Ministarstva finansija i privrede Srbije Goran Petković.
On je dodao da je cilj ove konferencije povezivanje Srbije, Hrvatske, Italije i Slovenije i razmena znanja, informacija i prakse u ovoj oblasti.
"Veoma je značajno da se deca i omladina navikavaju da putuju, jer će onda tu naviku zadržati i kasnije u zrelijim godinama", kaže ministar i dodaje da omladinski turizam predstavlja ozbiljnu granu turizma zbog čega bi trebalo raditi na njegovom značajnijem razvoju i u Srbiji.
"Turizam podstiče međusobno razumevanje ljudi, olakšava komunikaciju i kontakte i stvara preduslove da se predrasude i stereotipi prevaziđu. Mladi koji putuju borave na određenim destinacijama mnogo duže nego ostali turisti, manje su zahtevni a, iako su naizgled manje kupovne moći, njihova potrošnja ne zaostaje mnogo za drugim vrstama turista", kaže Petković.
Direktorka Turističke organizacije Srbije, Gordana Plamenac, naglasila je da je obaveza zemlje da kreira međunarodne programe koji će privući mnogo više turista, a mladi su prethodnica svih drugih turističkih grupa.
Kako je navela, mladi ljudi koji su već boravili u Srbiji kao prednosti su izdvojili povoljne cene avionskih karata, odnosno prisustvo niskotarifnih aviokompanija, zanimljive manifestacije, dobru hranu i bogato kulturno-istorijsko nasleđe.
"Mladi su predhodnica svih ostalih turističkih grupa kojima se svi nadaju i oni ruše predrasude koje imaju stariji ljudi", rekla je direktorka Turističke organizacije Srbije (TOS) Gordana Plamenac.
Ona je dodala da je Regionalni projekat razvoja dečjeg i omladinskog obrazovnog turizma šansa da se poveća regionalna saradnja i inspiriše dolazak što većeg broja turista u Srbiju.
Prošle godine je u Turističkoj organizaciji Srbije (TOS) predstavljeno šest destinacija u Srbiji koje su deo projekta Ujedinjenih nacija namenjenog razvoju dečijeg i omladinskog turizma u seoskom području. Više o tome OVDE.
Kratka putovanja s decom veliki su hit u posednje vreme u Evropi. Učenje istorije u Šenbrunu može biti super zabava, kao i potraga za blagom u Firenci.
Manjak slobodnog vremena i ekonomska kriza uticali su na to da roditelji u Evropi vode sa sobom decu na kratka, vikend-putovanja. Koliko je ovaj trend postao ozbiljan, dokazuje i to što je dobio ime - "kidskejšn“. Roditelji čak i odredišta biraju u zavisnosti od toga šta deca uče u školi. Više o tome OVDE.
(MONDO)