Smanjenjenje težine aviona za samo jedan kilogram dovodi do uštede goriva do 3.000 dolara godišnje, a samim tim smanjuje se i emisija ugljen monksida, tvrdi Norvežanin Barat Bat u studiji objavljenoj u časopisu Revenju end Prajsing menadžment.
"Težina i prostor imaju mnogo veći značaj za aviosaobraćaj nego za sve ostale vrste transporta, i avioprevoznici bi trebalo o tome da povedu računa", tvrdi naučnik.
Bat predlaže tri moguća modela naplate avionskih karata.
Jedna od mogućnosti je naplata karata u zavisnosti težine putnika zajedno sa njegovim prtljagom.
Druga je da se odredi osnovna cene karte za prosečnu teženu, dok bi se za svaki kilogram iznad tog proseka plaćalo dodatno.
I poslednja mogucnost je određivanje osnovne cene karte za putnike prosečnih težina dok bi onima koji su lakši bila smanjena cena a za one teže uvećana.
Težina putnika se ne bi sistemastski proveravala na aerodromu već bi se po principu slučajnog uzorka proveravali pojedini putnici, i ukoliko se otkrije da su dati lažni podaci, naplaćivale bi se kazne.
Nešto slično, kako prenosi AP, mala samoanska aviokompanija Samoa Er (Samoa Air) planira da sprovede u delu.
Naime, ova aviokompanija namerava da započne proces naplate karata na osnovu težine putnika i njegovog prtljaga, prema čemu će, zavisno od leta, svaki kilogram koštati između 93 centa do 1,06 dolara.
To znači da će prosečan Amerikanac, težine 88 kilograma, i sa prtljagom od 16 kilograma, morati da plati 97 dolara za kartu u jednom pravcu između glavnog grada Apije, na Samoi i glavnog grada Pago Pago Američke Samoe.
(Tanjug)
"Težina i prostor imaju mnogo veći značaj za aviosaobraćaj nego za sve ostale vrste transporta, i avioprevoznici bi trebalo o tome da povedu računa", tvrdi naučnik.
Bat predlaže tri moguća modela naplate avionskih karata.
Jedna od mogućnosti je naplata karata u zavisnosti težine putnika zajedno sa njegovim prtljagom.
Druga je da se odredi osnovna cene karte za prosečnu teženu, dok bi se za svaki kilogram iznad tog proseka plaćalo dodatno.
I poslednja mogucnost je određivanje osnovne cene karte za putnike prosečnih težina dok bi onima koji su lakši bila smanjena cena a za one teže uvećana.
Težina putnika se ne bi sistemastski proveravala na aerodromu već bi se po principu slučajnog uzorka proveravali pojedini putnici, i ukoliko se otkrije da su dati lažni podaci, naplaćivale bi se kazne.
Nešto slično, kako prenosi AP, mala samoanska aviokompanija Samoa Er (Samoa Air) planira da sprovede u delu.
Naime, ova aviokompanija namerava da započne proces naplate karata na osnovu težine putnika i njegovog prtljaga, prema čemu će, zavisno od leta, svaki kilogram koštati između 93 centa do 1,06 dolara.
To znači da će prosečan Amerikanac, težine 88 kilograma, i sa prtljagom od 16 kilograma, morati da plati 97 dolara za kartu u jednom pravcu između glavnog grada Apije, na Samoi i glavnog grada Pago Pago Američke Samoe.
(Tanjug)
Zvezdina proslava jesenje titule sa stilom: Nova goleada na Marakani!
Završen protest studenata u Beogradu: Saobraćaj bio blokiran u centralnim gradskim ulicama
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!
Određene sudije za večiti derbi: Srbin i Hrvati sude Crvena zvezda - Partizan!
Tri noćenja na Zlatiboru 460.000 dinara! Turisti šokirani cenama za Novu godinu, od cifre će vam se zavrteti