Turisti će za svoje sledeće putovanje uvećati budžete u proseku za pet odsto, dok neki od njih nameravaju da potroše čak dvostruko više nego ranije.
Istraživanje platne kompanije Viza (Visa Inc), kojim je obuhvaćeno 12.631 osoba iz 25 zemalja, pokazalo je da prosečan budžet turista po putovanju iznosi 2.390 dolara, a očekuje se da će ta suma biti povećana na 2.501 dolar.
Uvećanje budžeta za putovanja posebno je izraženo na azijskom tržištu gde se predviđa porast od 46 posto, jer turisti iz Singapura, Tajlanda i Hong Konga planiraju da za omiljene destinacije odvoje duplo više novca nego ranije.
Najviše novca u inostranstvu ostave stanovnici Saudijske Arabije koji na putovanju potroše u proseku 6.666 dolara, a slede ih Australijanci sa 4.118 dolara, dok treće mesto zauzimaju Kinezi.
Ros Džekson, glavni u Sektoru za prekograničnu saradnju za tržišta Azije, Pacifika i CEMEA u kompaniji Viza, prokomentarisao je istraživanje:
"Raznovrsni zabavni sadržaji i atrakcije, prirodne lepote i kulturna baština navedeni su kao ključni faktori pri odabiru turističke destinacije, bez obzira na to o kojoj je zemlji reč. Želja za istraživanjem novih teritorija istaknuta je i u posljednjim podacima UNWTO - Svetskog turističkog barometra, koji pokazuju da se dolazak stranih turista povećao za 4 posto u 2012. godini i dostiže 1.035 miliona".
Regionalni menadžer kompanije Viza Vladimir Djorđević naveo je da istraživanje pokazuje da je SAD najpopularnija destinacija svetskih putnika, kako onih u prethodne dve godine (17 odsto), tako i onih koji nameravaju da putuju u 2013. (10 dsto).
Među popularnim turističkim destinacijama u 2011. i 2012. su i Velika Britanija, Francuska, Kina, Singapur, Tajland i Hong Kong. Očekuje se porast potražnje regionalnih turističkih aranžmana, na šta će dodatno uticati i jačanje azijsko-pacifičkog regiona.
Prema poslednjem popisu najpoželjnijih destinacija, očekuje se da će 31 posto svetskih putovanja biti u Aziji i novim destinacijama Azijsko-pacifičke regije kao što su Australija (četiri odato) i Koreja (tri odsto).
(Tanjug)
Uvećanje budžeta za putovanja posebno je izraženo na azijskom tržištu gde se predviđa porast od 46 posto, jer turisti iz Singapura, Tajlanda i Hong Konga planiraju da za omiljene destinacije odvoje duplo više novca nego ranije.
Najviše novca u inostranstvu ostave stanovnici Saudijske Arabije koji na putovanju potroše u proseku 6.666 dolara, a slede ih Australijanci sa 4.118 dolara, dok treće mesto zauzimaju Kinezi.
Ros Džekson, glavni u Sektoru za prekograničnu saradnju za tržišta Azije, Pacifika i CEMEA u kompaniji Viza, prokomentarisao je istraživanje:
"Raznovrsni zabavni sadržaji i atrakcije, prirodne lepote i kulturna baština navedeni su kao ključni faktori pri odabiru turističke destinacije, bez obzira na to o kojoj je zemlji reč. Želja za istraživanjem novih teritorija istaknuta je i u posljednjim podacima UNWTO - Svetskog turističkog barometra, koji pokazuju da se dolazak stranih turista povećao za 4 posto u 2012. godini i dostiže 1.035 miliona".
Regionalni menadžer kompanije Viza Vladimir Djorđević naveo je da istraživanje pokazuje da je SAD najpopularnija destinacija svetskih putnika, kako onih u prethodne dve godine (17 odsto), tako i onih koji nameravaju da putuju u 2013. (10 dsto).
Među popularnim turističkim destinacijama u 2011. i 2012. su i Velika Britanija, Francuska, Kina, Singapur, Tajland i Hong Kong. Očekuje se porast potražnje regionalnih turističkih aranžmana, na šta će dodatno uticati i jačanje azijsko-pacifičkog regiona.
Prema poslednjem popisu najpoželjnijih destinacija, očekuje se da će 31 posto svetskih putovanja biti u Aziji i novim destinacijama Azijsko-pacifičke regije kao što su Australija (četiri odato) i Koreja (tri odsto).
(Tanjug)