Suprotno dosadašnjoj praksi, ovoga puta osiguravajuće kuće su samostalno formirale cenovnike, a ne na nivou udruženja. Građani su tako zbunjeni jer je, recimo u Auto-moto savezu Srbije, Viner osiguranju i Triglavu, aktuelna cena do pre dva dana i dalje bila ona stara od 2.000 dinara. Isto je bilo i u Unika i Dunav osiguranju.
Međutim, zaposleni u filijalama nekih osiguravajućih kuća kažu da nije izvesno dokle će se ovakve cene zadržati i da li će oni krenuti praksom konkurencije, što je nekako logičan sled. Među osiguravačima koji su početkom ovog meseca podigli cene su Delta đenerali (košta 2.980 dinara) i novosadski DDOR, koji zeleni karton naplaćuje 3.000 dinara.
Nevolja je u tome što vozači nemaju izbora pri odluci u kojoj će kući izvaditi ovaj dokument, već su naravno prinuđeni da biraju onu u kojoj su već osigurali vozilo. Tokom svih proteklih godina osiguravači su zajednički određivali jedinstvenu cenu, ali više nije tako. Da li je i zbog čega Udruženje osiguravača Srbije dalo "zeleno svetlo” kompanijama za ovakve poslovne poteze?
"Cena zelene karte prema vozačima je politika osiguravajuće kuće i mi na to ne možemo da utičemo. Ne bismo znali zašto su pojedina društva podigla cenu, a druga ne. Isto tako ne možemo da predvidimo ni kako će se ponašati oni koji trenutno imaju stare cene", kažu za "Potrošač" u ovom udruženju. Oni ističu da je cena od 2.000 dinara bila minimalna, a da društva "sama procenjuju da li mogu da prodaju zeleni karton po višoj ceni, a da pri tom ne izgube klijente”.
U Delta đeneraliju ističu da su "promenom zakonske regulative osiguravajuće kompanije dobile pravo i mogućnost da samostalno formiraju cenu zelenog kartona”.
"Cena nije menjana oko tri godine. Zbog značajnog povećanja troškova obavljanja poslova oko zelene karte: administrativni troškovi, reosiguranje i štete, od juna smo povećali cenu zelenog kartona", objašnjavaju razloge za poskupljenje u ovoj kompaniji.
Zelena karta je pasoš vozila i neophodan je ukoliko se planira put u odrđene strane države, što dakle poskupljuje putovanje za ne baš beznačajan iznos. Prema objašnjenju osiguravača, zelena karta obezbeđuje osiguravajuću zaštitu za eventualne materijalne i nematerijalne štete načinjene u saobraćajnoj nezgodi u inostranstvu, a od 1. januara 2012. više nije potrebna za putovanje u 27 zemalja članica Evropske unije (EU), ali i u Švajcarsku, Norvešku, Island, Andoru, Hrvatsku i Crnu Goru.
Zelena karta je i dalje neophodna prilikom ulaska u Makedoniju i Bosnu i Hercegovinu, što je nezaobilazna maršruta za većinu srpskih turista na putu ka morskim destinacijama.
I pored spekulacija od pre nekoliko godina da će Srbija pokrenuti inicajativu da se potpiše bilateralni sporazum s Makedonijom (kao tranzitnom zemljom za naše turiste) to se nije dogodilo, tako da još ne možemo da računamo na ove povlastice.
Poslednji put cena zelenog kartona menjana je u septembru 2010. godine. Mnogi vozači u Srbiji negodovali su i zbog ranije cene od 2.000 dinara, uz obrazloženje da je, recimo u Sloveniji, maksimalna cena obrasca zelene karte 4,2 evra, što potvrđuju i zvanični podaci objavljeni na sajtu slovenačkog auto-moto saveza AMZS.
(MONDO)
Međutim, zaposleni u filijalama nekih osiguravajućih kuća kažu da nije izvesno dokle će se ovakve cene zadržati i da li će oni krenuti praksom konkurencije, što je nekako logičan sled. Među osiguravačima koji su početkom ovog meseca podigli cene su Delta đenerali (košta 2.980 dinara) i novosadski DDOR, koji zeleni karton naplaćuje 3.000 dinara.
Nevolja je u tome što vozači nemaju izbora pri odluci u kojoj će kući izvaditi ovaj dokument, već su naravno prinuđeni da biraju onu u kojoj su već osigurali vozilo. Tokom svih proteklih godina osiguravači su zajednički određivali jedinstvenu cenu, ali više nije tako. Da li je i zbog čega Udruženje osiguravača Srbije dalo "zeleno svetlo” kompanijama za ovakve poslovne poteze?
"Cena zelene karte prema vozačima je politika osiguravajuće kuće i mi na to ne možemo da utičemo. Ne bismo znali zašto su pojedina društva podigla cenu, a druga ne. Isto tako ne možemo da predvidimo ni kako će se ponašati oni koji trenutno imaju stare cene", kažu za "Potrošač" u ovom udruženju. Oni ističu da je cena od 2.000 dinara bila minimalna, a da društva "sama procenjuju da li mogu da prodaju zeleni karton po višoj ceni, a da pri tom ne izgube klijente”.
U Delta đeneraliju ističu da su "promenom zakonske regulative osiguravajuće kompanije dobile pravo i mogućnost da samostalno formiraju cenu zelenog kartona”.
"Cena nije menjana oko tri godine. Zbog značajnog povećanja troškova obavljanja poslova oko zelene karte: administrativni troškovi, reosiguranje i štete, od juna smo povećali cenu zelenog kartona", objašnjavaju razloge za poskupljenje u ovoj kompaniji.
Zelena karta je pasoš vozila i neophodan je ukoliko se planira put u odrđene strane države, što dakle poskupljuje putovanje za ne baš beznačajan iznos. Prema objašnjenju osiguravača, zelena karta obezbeđuje osiguravajuću zaštitu za eventualne materijalne i nematerijalne štete načinjene u saobraćajnoj nezgodi u inostranstvu, a od 1. januara 2012. više nije potrebna za putovanje u 27 zemalja članica Evropske unije (EU), ali i u Švajcarsku, Norvešku, Island, Andoru, Hrvatsku i Crnu Goru.
Zelena karta je i dalje neophodna prilikom ulaska u Makedoniju i Bosnu i Hercegovinu, što je nezaobilazna maršruta za većinu srpskih turista na putu ka morskim destinacijama.
I pored spekulacija od pre nekoliko godina da će Srbija pokrenuti inicajativu da se potpiše bilateralni sporazum s Makedonijom (kao tranzitnom zemljom za naše turiste) to se nije dogodilo, tako da još ne možemo da računamo na ove povlastice.
Poslednji put cena zelenog kartona menjana je u septembru 2010. godine. Mnogi vozači u Srbiji negodovali su i zbog ranije cene od 2.000 dinara, uz obrazloženje da je, recimo u Sloveniji, maksimalna cena obrasca zelene karte 4,2 evra, što potvrđuju i zvanični podaci objavljeni na sajtu slovenačkog auto-moto saveza AMZS.
(MONDO)
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte