Suprotno dosadašnjoj praksi, ovoga puta osiguravajuće kuće su samostalno formirale cenovnike, a ne na nivou udruženja. Građani su tako zbunjeni jer je, recimo u Auto-moto savezu Srbije, Viner osiguranju i Triglavu, aktuelna cena do pre dva dana i dalje bila ona stara od 2.000 dinara. Isto je bilo i u Unika i Dunav osiguranju.
Međutim, zaposleni u filijalama nekih osiguravajućih kuća kažu da nije izvesno dokle će se ovakve cene zadržati i da li će oni krenuti praksom konkurencije, što je nekako logičan sled. Među osiguravačima koji su početkom ovog meseca podigli cene su Delta đenerali (košta 2.980 dinara) i novosadski DDOR, koji zeleni karton naplaćuje 3.000 dinara.
Nevolja je u tome što vozači nemaju izbora pri odluci u kojoj će kući izvaditi ovaj dokument, već su naravno prinuđeni da biraju onu u kojoj su već osigurali vozilo. Tokom svih proteklih godina osiguravači su zajednički određivali jedinstvenu cenu, ali više nije tako. Da li je i zbog čega Udruženje osiguravača Srbije dalo "zeleno svetlo” kompanijama za ovakve poslovne poteze?
"Cena zelene karte prema vozačima je politika osiguravajuće kuće i mi na to ne možemo da utičemo. Ne bismo znali zašto su pojedina društva podigla cenu, a druga ne. Isto tako ne možemo da predvidimo ni kako će se ponašati oni koji trenutno imaju stare cene", kažu za "Potrošač" u ovom udruženju. Oni ističu da je cena od 2.000 dinara bila minimalna, a da društva "sama procenjuju da li mogu da prodaju zeleni karton po višoj ceni, a da pri tom ne izgube klijente”.
U Delta đeneraliju ističu da su "promenom zakonske regulative osiguravajuće kompanije dobile pravo i mogućnost da samostalno formiraju cenu zelenog kartona”.
"Cena nije menjana oko tri godine. Zbog značajnog povećanja troškova obavljanja poslova oko zelene karte: administrativni troškovi, reosiguranje i štete, od juna smo povećali cenu zelenog kartona", objašnjavaju razloge za poskupljenje u ovoj kompaniji.
Zelena karta je pasoš vozila i neophodan je ukoliko se planira put u odrđene strane države, što dakle poskupljuje putovanje za ne baš beznačajan iznos. Prema objašnjenju osiguravača, zelena karta obezbeđuje osiguravajuću zaštitu za eventualne materijalne i nematerijalne štete načinjene u saobraćajnoj nezgodi u inostranstvu, a od 1. januara 2012. više nije potrebna za putovanje u 27 zemalja članica Evropske unije (EU), ali i u Švajcarsku, Norvešku, Island, Andoru, Hrvatsku i Crnu Goru.
Zelena karta je i dalje neophodna prilikom ulaska u Makedoniju i Bosnu i Hercegovinu, što je nezaobilazna maršruta za većinu srpskih turista na putu ka morskim destinacijama.
I pored spekulacija od pre nekoliko godina da će Srbija pokrenuti inicajativu da se potpiše bilateralni sporazum s Makedonijom (kao tranzitnom zemljom za naše turiste) to se nije dogodilo, tako da još ne možemo da računamo na ove povlastice.
Poslednji put cena zelenog kartona menjana je u septembru 2010. godine. Mnogi vozači u Srbiji negodovali su i zbog ranije cene od 2.000 dinara, uz obrazloženje da je, recimo u Sloveniji, maksimalna cena obrasca zelene karte 4,2 evra, što potvrđuju i zvanični podaci objavljeni na sajtu slovenačkog auto-moto saveza AMZS.
(MONDO)
Međutim, zaposleni u filijalama nekih osiguravajućih kuća kažu da nije izvesno dokle će se ovakve cene zadržati i da li će oni krenuti praksom konkurencije, što je nekako logičan sled. Među osiguravačima koji su početkom ovog meseca podigli cene su Delta đenerali (košta 2.980 dinara) i novosadski DDOR, koji zeleni karton naplaćuje 3.000 dinara.
Nevolja je u tome što vozači nemaju izbora pri odluci u kojoj će kući izvaditi ovaj dokument, već su naravno prinuđeni da biraju onu u kojoj su već osigurali vozilo. Tokom svih proteklih godina osiguravači su zajednički određivali jedinstvenu cenu, ali više nije tako. Da li je i zbog čega Udruženje osiguravača Srbije dalo "zeleno svetlo” kompanijama za ovakve poslovne poteze?
"Cena zelene karte prema vozačima je politika osiguravajuće kuće i mi na to ne možemo da utičemo. Ne bismo znali zašto su pojedina društva podigla cenu, a druga ne. Isto tako ne možemo da predvidimo ni kako će se ponašati oni koji trenutno imaju stare cene", kažu za "Potrošač" u ovom udruženju. Oni ističu da je cena od 2.000 dinara bila minimalna, a da društva "sama procenjuju da li mogu da prodaju zeleni karton po višoj ceni, a da pri tom ne izgube klijente”.
U Delta đeneraliju ističu da su "promenom zakonske regulative osiguravajuće kompanije dobile pravo i mogućnost da samostalno formiraju cenu zelenog kartona”.
"Cena nije menjana oko tri godine. Zbog značajnog povećanja troškova obavljanja poslova oko zelene karte: administrativni troškovi, reosiguranje i štete, od juna smo povećali cenu zelenog kartona", objašnjavaju razloge za poskupljenje u ovoj kompaniji.
Zelena karta je pasoš vozila i neophodan je ukoliko se planira put u odrđene strane države, što dakle poskupljuje putovanje za ne baš beznačajan iznos. Prema objašnjenju osiguravača, zelena karta obezbeđuje osiguravajuću zaštitu za eventualne materijalne i nematerijalne štete načinjene u saobraćajnoj nezgodi u inostranstvu, a od 1. januara 2012. više nije potrebna za putovanje u 27 zemalja članica Evropske unije (EU), ali i u Švajcarsku, Norvešku, Island, Andoru, Hrvatsku i Crnu Goru.
Zelena karta je i dalje neophodna prilikom ulaska u Makedoniju i Bosnu i Hercegovinu, što je nezaobilazna maršruta za većinu srpskih turista na putu ka morskim destinacijama.
I pored spekulacija od pre nekoliko godina da će Srbija pokrenuti inicajativu da se potpiše bilateralni sporazum s Makedonijom (kao tranzitnom zemljom za naše turiste) to se nije dogodilo, tako da još ne možemo da računamo na ove povlastice.
Poslednji put cena zelenog kartona menjana je u septembru 2010. godine. Mnogi vozači u Srbiji negodovali su i zbog ranije cene od 2.000 dinara, uz obrazloženje da je, recimo u Sloveniji, maksimalna cena obrasca zelene karte 4,2 evra, što potvrđuju i zvanični podaci objavljeni na sajtu slovenačkog auto-moto saveza AMZS.
(MONDO)
Zvezda od dominacije do problema u Pioniru: Trojkaška rapsodija, drama i pobeda u derbiju kola!
Hitno se oglasio Košarkaški savez Srbije: Otkriveno koliki je minus, objavljene finansije
Zvezdin trener podigao ton pred Barsu: "Neka bude bunkeraš Miloje opet opalio kontru!"
Legija traži da izađe na slobodu! Odslužio 20 godina zatvorske kazne zbog ubistva Zorana Đinđića
Vasilije Micić precrtan u NBA! Novi trener ga odmah otpisao, spakovani koferi za Evropu