Turističke agencije nedavno su oštetile naše turiste koji su želeli da odustanu ili zamene aranžman za Egipat, tako što im to nisu omogućile. Kao opravdanje za takav stav, agencije su navodile da naše Ministarstvo nije izdalo preporuku za izbegavanje ove destinacije. Međutim, novi propisi predviđaju da se turista može pozvati na preporuku ambasada i nekih drugih zemalja koje kažu da bi trebalo napustiti određenu destinaciju, piše na sajtu Asocijacije potrošača Srbije.

Izmene ovih propisa su odgovor na potrebe potrošača, koji se sve više sami odlučuju za putovanje uz pomoć Interneta, koji je omogućio da ljudi sami naprave svoj aranžman, umesto da kupuju već gotove pakete iz agencijskih brošura.

Predlogom Komisije, pojedinačne usluge koje građani kupe će se smatrati objedinjenim paketom i imaće istu zaštitu kao uobičajeni paket aranžman. Na primer, mogu da rezervišu prevoz i hotel od jednog operatora, a da iznajme auto na sajtu na kojem su rezervisali let avionom.

Ipak, važno je napomenuti da ovi predlozi propisa štite i turističke agencije, naročito od nepotrebnih troškova. Naime, Komisija je odustala od starog pravila da se brošure moraju doštampavati, a neke procene govore da su za te troškove turističke kompanije u EU trošile 390 miliona evra godišnje.