Za prvih sedam meseci, srpski turisti su podneli 200 prijava žaleći se na rad turističkih agencija.
"Najveći broj prijava građana odnosi se na nivo komfora koji je manji od ugovorenog: Nije bilo klime ili mini-bara, oprema sobe nije odgovarajućeg standarda", rekli su u Turističkoj inspekciji, pišu "Večernje novosti".
"Žalili su se da smeštajni objekti nisu imali utvrđene sadržaje: teniske terene, bazen, dečje igralište".
Neke od žalbi odnosile su se i na vremensko trajanje aranžmana, a ne boravkom na destinaciji ili u smeštajnom objektu. Mnogi turisti žalili su se da su prvog dana došli na odredište u ranim jutarnjim satima, a da su u sobu ušli posle 14 časova, iako je u Opštim uslovima putovanja navedeno da je uzlazak u sobe posle 16 časova.
Brojne žalbe bile su u vezi sa lokacijom smeštajnog objekta, da su bili udaljeni od plaže više nego što je navedeno u programu.
Samo ove godine, turistički inspektori su podneli 22 predloga za oduzimanje licence, dok je licencu izgubilo 15 agencija jer nisu obezbedile propisane garancije putovanja. Agencije "Bogdanović" iz Golupca, "Alfa turs" iz Vranja, "Regija solaris" iz Kragujevca, "Sport turs", "Ekvitas pro travel", "Mihael", "Dionisus", "Best rajzen", "Tur klub", "Ist vest turs", "A+Travel tri S A", "Radiusnautika", "Antistres tur", "Sani dejs travel" i "Džasto go" iz Beograda, izgubile su licencu za organizovanje turističkih putovanja.
"Česte su žalbe tipa 'plaža nije peščana' i 'buka je van objekta'", objašnjavaju u Turističkoj inspekciji. "Smatraju da kada ugovore 'ol inkluziv' uslugu, mogu da koriste sve usluge u hotelu 24 sata neprekidno, bez doplate, ne znajući da je koncept te usluge određen prema internim pravilima hotela. Putnici smatraju i da hoteli često ne ispunjavanju uslove za kategoriju koju poseduju.
Kada su sva mesta u hotelu popunjena, putnik može biti smešten u hotel iste ili više kategorije bez doplate, ili u hotel niže kategorije uz pristanak putnika i obavezu da mu se vrati novac u iznosu razlike u ceni.