Od Novog Beograda do Stare Pazove već sada se putuje dvokolosečnom prugom brzinom od 100 do 120 kilometara na sat. Usko grlo je preostali deo pruge do Novog Sada - 43 kilometra, gde jedan kolosek dele putnički i teretni vozovi u oba smera. Potrebno je remontovati prugu i izgraditi drugi kolosek, ali i završiti most preko Dunava, a nadležni uveravaju da će železnički saobraćaj na ovoj deonici prodisati 2017. godine.

"Modernizacija pruge Stara Pazova - Novi Sad jedan je od pet projekata koji će se finansirati iz ruskog državnog kredita za modernizaciju srpskih železnica. Novoizgrađena pruga biće osposobljena za brzine od 160 kilometara na sat. Projekat bi trebalo da bude završen do marta 2014, a radovi na modernizaciji mogli bi započeti već sredinom naredne godine. Za završetak posla potrebno je oko tri godine. Procenjena vrednost radova je oko 300-350 miliona evra", objašnjava za "24 sata" Nenad Stanisavljević iz Železnica Srbije.

"Danas vozovi u putničkom saobraćaju putuju između Beograda i Novog Sada između 90 i 100 minuta. Dnevno ima 20 polazaka vozova i 91 polazak autobusa. Cena povratne karte u putničkom vozu je 410 dinara, a povratne autobuske karte 1.200 dinara. Modernizacijom pruge vreme putovanja vozova bilo bi skraćeno na 40 minuta. Švajcarska kompanija 'Štadler' će od septembra naredne do septembra 2015. isporučiti Srbiji 21 novi elektromotorni voz, čime će biti stvorene mogućnosti za veći broj polazaka između Beograda i Novog Sada", kaže Stanisavljević, i dodaje da se nabavka novih vozova finansira iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.

Realizacija projekta modernizacije pruge za Novi Sad kočena je zbog problema sa saglasnostima opštine Sremski Karlovci, koji je otklonjen.

"Čekala se saglasnost lokalne samouprave u Sremskim Karlovcima, koja je imala gotovo neverovatan zahtev za ukopavanjem pruge Beograd - Novi Sad, tj. gradnje kanala. Nakon angažovanja generalnog direktora Železnica Srbije i njegovih saradnika, Skupština opštine Sremski Karlovci (kojoj je prisustvovalo i poslovodstvo srpskih železnica) jednoglasno je na sednici održanoj sredinom septembra usvojila predložena rešenja", kaže Stanisavljević.

Jedan od većih infrastrukturnih objekata na trasi pruge za Novi Sad je i most preko Dunava koji će zameniti postojeći drumsko-železnički. "Radovi u ovom trenutku kasne oko 19 meseci, a u toku su pregovori kako bi se eventualno razrešili svi problemi vezani za izgradnju Žeželjevog mosta i radovi uprkos velikim teškoćama i kašnjenjima ipak nastavili i uspešno okončali", kaže Stanisavljević.