U borbi za što većim brojem zadovoljnih putnika avio kompanije svakodnevno poboljšavaju uslugu koju pružaju, pa je posluženje u avionu jedna od bitnih stavki na koju se obraća posebna pažnja.

To je na vreme prepoznala kompanija DO&CO, koja se bavi keteringom i svojim uslugama pokriva celu planetu. Osnovana u Beču, sa sedištem u Istanbulu, ova turska kompanija danas ima 21 kuhinju na tri kontineta, opslužuje više od 60 aviokompanija među kojima su, osim matične Turkish Airlines i najprestižnije: Emirates, Etihad , Austrian Airlines, British Airways, Air France, Qatar Airways...

Kako kažu, poverenje su stekli kvalitetom, brzom i preciznom uslugom što je u avio industriji najvažnije, dok nagrada Startraksa koju su dobili zahvaljujući milionima glasova putnika za najbolju ketering kompaniju biznis klase govori o njihovom kvalitetu.

Kažu da su uspešni jer njihovih 400 kuvara i 6.000 zaposlenih širom sveta, od kojih samo u Istanbulu 3.000, koji pripreme 35 miliona obroka godišnje, sve kuvaju kao da spremaju ručak svojoj porodici kod kuće, što znači samo od svežih namernica, bez konzervansa i što zdravije.

U to se uverio i MONDO koji je imao tu privilegiju da obiđe kuhinje ove kompanije u Istanbulu.

Tako nam je omogućeno da vidimo kako se secka i aranžira sveže voće i povrće, mešaju i stvaraju najukusnije salate i sosovi, pripremaju sveža riba i meso, slaže musaka i uvijaju sarmice, mese hlepčići i kajzerice i naš omiljeni deo – poslastičarnica sa mirisnim musovima, kolačima, šlagom i voćem.

Kada se obrok pripremi od svežeg mesa, povrća i drugih namernica, pakuje se u kutije koji se distribuiraju do aviona i odmah konzumiraju, dok se put vašeg ručka prati iz kule na istanbulskom aerodromu Ataturk, putem brojnih kompjutera.

Svaka avio kompanija ima svoje menije, svoj poseban pribor za jelo, tanjire, čaše za različite destinacije... To je već nauka za sebe i na tome radi čitav niz stručnjaka. Ko pamti staro posluženje iz plastičnih kutijica, tanjira, čaša...iznenadiće se kada shvati da sada kada jedete u avionu imate ugođaj kao u najboljem restoranu. Keramički tanjiri i činijice, metalni escajg, lepe čaše – sve je pažljivo odabrano i s ukusom aranžirano. Tim stručnjaka bira vina i alkoholna pića koja će biti ponuđena uz meni, u ponudi su i razne vrste kafa i čajeva, voda i sokova...

Sada, umesto suvih nejestivih sendviča i hladnog bezukusnog žilavog odreska, na meniju su u biznis klasi, posle predjela, dva-tri glavna jela od kojih birate jedno, sirevi i piće, a posle svega kafa ili čaj i poslastica.

U DO&CO objašnjavaju da na letovima uvek nude u meniju specijalitete lokalne, ali i internacionalne kuhinje, tako da možete da se pohvalite da ste i pre nego što ste sleteli, probali nešto što je karakteristika kuhinje zemlje u koju ste doputovali.

Ono što je ovu kompaniju posebno proslavilo su pecivo i kolači. Da su zaista na tom polju van konkurencije govori i podatak, da su hlepčići koje vam služe u avionu – topli, jer ih stjuardese podgrevaju pre nego što vam ih posluže.

Novina su "leteći kuvari" na dužim destinacijama i ima ih više od 200. Oni, istina, ne kuvaju u samom avionu, ali su tu da vam odseku odrezak šunke, posluže vam ribu ili pripreme neku salatu ili omlet, ako ste za "lakši" ručak. Kuvari su deo letačkog osoblja, što znači da su obučeni za letenje kao stjuardi i stjuardese, pa mogu da vam pruže i pomoć za "ne daj Bože".