Seničić je na konferenciji za novinare rekao da je u Evropi procenat žalbi na turističke agencije nepromenjen već desetak godina i iznosi od tri do pet odsto, a u Srbiji se može govoriti ne o procentima, već o promilima.

"Mislim da se polako može govoriti o vraćanju poverenja putnika u agencije, a JUTA će se truditi da stvori ambijent za dobar rad agencija, zaštitu putnika i njihovu edukaciji u skladu sa novim zakonom o zaštiti potrošača", rekao je Seničić.

Prošle godine su pokrenuta 84 spora turista i agencija, od kojih su 34 odbačena, a od ostalih 50 sporova presuđeno je u 24 slučaja što je manje nego prethodnih godina.

Pomoćnik ministra privrede Gordana Radosavljević kazala je da je turistička inspekcija prošle godine primila 1.774 prijava građana, od čega su se na turističke agencije odnosile 472, većinom tokom letnje sezone.

Po njenim rečima, agencije za obeštećenje, odnosno neizvršene usluge, u proseku godišnje plate četiri miliona dinara, a izuzetak je bila 2011. godina, kada su agencije platile 12 miliona dinara.

Tokom 2013. godine turistička inspekcija je oduzela 17 licenci turističkim agencijama, uglavnom jer nisu imale propisane garancije za organizovanje putovanja.

Predsednik Upravnog odbora JUTA-e Zoran Arsenijević kazao je da je veliko interesovanje turista za predstojeće leto, i da će na Sajmu turizma, koji počinje u četvrtak na Beogradskom sajmu, biti ponuđeni popusti na aranžmane i do 30 odsto.

"Interesovanje je veliko, a početni rezultati pokazuju da će ova sezona za nijansu biti bolja nego prethodna", rekao je Arsenijević.

Po rečima Arsenijevića, agencije su ranije najviše problema imale sa realizacijom čarter letova zbog lošeg poslovanja JAT-a, te je rekao da se nada da će partnerstvo Etihada i Er Srbije to poboljšati.

Na konferenciji je rečeno da turisti ne treba da budu zabrinuti zbog nedavnog zemljotresa na grčkom ostrvu Katalonija, i da aranžmani za sada nisu otkazani.

Preko turističkih agencija u Srbiji godišnje putuje od 800.000 do 850.000 turista.