"Solar impuls 2" poleteo je sa uzletišta u Pajernu u Švajcarskoj, gde je i sleteo nakon dva sata leta.

Letelica je naslednik "Solar impulsa" koji je tokom prethodne četiri godine, od kada je 2010. konstruisan, postavio nekoliko svetskih rekorda - prvi noćni let solarnog vazduhoplova, koji je trajao 26 sati, 10 minuta i 19 sekundi, zatim prvi let između kontinenata - od Madrida do Maroka, ali i od zapadne do istočne obale Sjedinjenih Američkih Država.

U kokpitu "Solar impulsa 2" se tokom probnog leta našao pilot Markus Šredel.

"Avion kao što je ovaj apsolutno je jedinstven. Prvi put u istoriji imamo vazduhoplov koji leti bez goriva i noću i danju, pokazujući neverovatan potencijal čiste tehnologije, koja može biti upotrebljena da se smanji zavisnost sveta od fosilnih goriva, unapredi očuvanje životne okoline i reše brojni problemi zagađenosti", rekao je Šredel.

"Solar impuls 2" ima raspon krila 72 metra, veći od Boinga 747-8, ali je, uprkos tome, težak poput putničkog automobila od 2,3 tone. Na gornjoj strani krila nalazi se 17.248 solarnih ćelija, koje preko dana pune litijumske baterije, a one potom omogućavaju da propeleri rade tokom noći. Solarne ćelije napajaju četiri električna motora do brzine od 140 kilometara na čas.

Za razliku od prethodnog "Solar impulsa", kojim su upravljali švajcarski konstruktori i piloti Bertran Pikar i Andre Boršberg, kokpit novog "Solara" ima mesta samo za jednog pilota.