Kada je 30. maja 1976. godine, nakon decenije gradnje, otvorena takozvana Barska pruga, malo ko je mogao poverovati da će 38 godina kasnije vozovi od jedine crnogorske luke do nekadašnje jugoslovenske, a danas srpske prestonice putovati dva i po puta duže nego što su kada je ova železnička trasa otvorena.
Po redu vožnje, nekadašnji poslovni voz koji je saobraćao na relaciji Bar - Beograd i u obrnutom smeru, ovu trasu prelazio je za sedam sati i 25 minuta. Kretao bi iz Bara u 14.00h a u Beograd je stizao, ako ne bi bilo kašnjenja, u 21.25h.
Obični brzi vozovi, koji su kretali u jutarnjem i večernjem terminu, putovali su oko pola sata duže jer su stajali na više stanica. Van sezone, dnevno je barskom prugom od prve do poslednje stanice putovalo najmanje četiri voza, dva večernja, jedan jutarnji i jedan poslovni. Tokom leta, uvođeni su vanredni, takozvani sezonski vozovi.
Šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka gradnja barske pruge bila je jedan od najvećih neimarskih poduhvata u Evropi, a nakon otvaranja ova saobraćajnica tretirana je kao jedna od najmodernijih te vrste na Starom kontinentu. Maksimalna dozvoljena brzina bila je 120 kilometara na sat.
U međuvremenu, brzina vozova u Evropi rasla je do, za naše prilike, neverovatnih 250 kilometara kojom se na nekim destinacijama kreću u Francuskoj. Prosečna brzina barskom prugom odavno je oborena ispod 50 km na sat, a ne nekim dionicama međunarodni voz za Beograd (ili u obrnutom smeru za Bar) "juri" i čitavih 20 kilometara! Kao svojevremeno legendarni Ćiro Sutormanskom prugom od Bara do Virpazara, koja je bio ponos Crne Gore početkom 20. veka.
Nešto manje od četiri decenije od kako je otvorena, ovom prugom putnici se tako od prve do poslednje stanice voze najmanje 16 sati, često istim vagonima koji su bili u upotrebi i kada je saobraćajnica puštena u promet! Iz obe železnice dobro paze da se u kompoziciji ne nađe neki od vagona u kojem su u 21. veku promenjene presvlake za sedišta.
Umesto četiri voza, dnevno putuje samo jedan koji krene u 17:00h iz Bara, a stigne u Beograd sutradan oko 10:00h. Kompoziciju čini uglavom 13 putničkih vagona od kojih su neki u poluraspadnutom stanju, i dva za prevoz automobila.
Više detalja o putovanju vozom od Bara do Beograda, o izgledu i "komforu" kupea, posteljine u spavaćim kolima, toaletu, restoranu... pročitajte i pogledajte fotografije na mondo.me
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte