Elektronski jelovnici u restoranima
Mondo/ Stefan Stojanović 

Klasično poručivanje putem štampanog jelovnika još uvek je dominantno u svetu, međutim inovativni ugostitelji su podlegli uticaju novih tehnologija pomoću kojih se uz niže troškove nudi brža i bolja usluga.

Elektronski jelovnik predstavlja moderno tehnološko rešenje kojim se gosti upoznaju sa ponudom ugostiteljskog objekta. Podatke o hrani i pićima vlasnici restorana u sistemu uređuju kroz veb aplikaciju.

Osim fotografija i video sadržaja za svako jelo moguće je prikazati kratak istorijat, preporuke, energetsku i nutritivnu vrednost, komentare gostiju, piše "Cafe Bar".

Gost može u onlajn modu ocenjivati kvalitet usluge, podeliti sa drugima svoje mišljenje o restoranu i ocenjivati kvalitet jela.

Analiza ocena i komentara gostiju predstavlja važnu povratnu reakciju koja predstavlja bazu za unapređenje poboljšanje usluge i kvaliteta jela.

Pored ponude hrane i pića, posebna pažnja je posvećena predstavljanju vina tako da je u sistem ugrađena i digitalna vinska karta koja osim osnovnih informacija o vinu (berba, sorta, sadržaj šećera, alkohola itd.) sadrži informacije o vinarima i vinorodnim područjima.

Posebna prednost elektronskog u odnosu na štampani jelovnik je ta što se lako prave izmene koje odmah postaju vidljive gostu. Nema dodatnih troškova za štampanje ponude dana, novih jelovnika i menija.

Elektronski jelovnik pruža mogućnost prevoda na više stranih jezika što je kod štampanog često ograničeno na svega dva do tri jezika. Prednost je i automatski kalkulator i bolja preglednost.