"Čini mi se da su ove godine mnogi otišli na odmor nervozni i da nisu uspeli da se oslobode stresa ni na moru, jer nikada nismo imali ovoliki broj žalbi koji više govore o turistima nego o destinaciji", rekao je za "Večernje novosti" direktor Nacionalne asocijacije JUTA Aleksandar Seničić.

"Žalili su se na komarce, loše vreme, oštro kamenje, zatvorenu diskoteku, ringle koje su imale braon krug... Broj žalbi je isti kao ranije, ali je upola manje tužbi koje imaju osnove".

Najčešće su se primedbe odnosile na izgled kuće ili hotela, jer, kako tvrde turisti, lepše izgledaju na slici ili katalogu nego uživo.

"Ove žalbe su pravno bespredmetne, pogotovo što isti ti ljudi sebe na Facebooku ulepšavaju u Fotošopu. Loš ili previše dobar društveni život mnogima je upropastio odmor. Dok je jednima smetalo što se hotel nalazi u centru zbivanja, drugima se nije dopadalo što je daleko od kafića. Jednu žalbu napisao je momak koji je na terasi pravio žurku koju je prekinula policija".

Iz domaćih agencija su za ovaj list rekli da pojedini državni službenici prilikom privatne žalbe ne koriste samo funkciju nego i memorandum službe u kojoj rade.

"Česte su žalbe na račun ostalih nacija koje borave u hotelu, pa su tako jedni bili besni što je hotel u Bugarskoj prepun Bugara, a u Turskoj - Turaka. Jedna putnica smatra da je 'strašno što je bila smeštena u hotelu u kojem je boravilo nekoliko dece sa posebnim potrebama koja su joj smetala tokom večere'".

U agencijama kažu da najbesmislenije žalbe pišu sudije, policajci i novinari. Oni legitimišu vodiče, slikaju ih, uzimaju im izjave i dokumentaciju, a u Beogradu "potežu sve veze".

Jedna agencija je ove godine dobila žalbu za Tursku, iako uopšte nema aranžmane za ovu zemlju, a putnik je objasnio da je to žalba za odmor od pre tri godine, što mu dozvoljava Zakon o potrošačima. U nemačkoj je nedavno utvrđeno da 90 odsto zloupotreba ovog zakon u toj zemlji čine ljudi poreklom sa Balkana, a nekima je pisanje žalbi postao hobi.

"Agencija nikom ne obećava dobar društveni život, već samo smeštaj i uslugu prema programu", ističe Seničić za "Novosti".

"Mnogi bespotrebno dižu tenziju. U Nemačkoj, kada se javi nezadovoljan turista, prvo se intervjuišu ostali putnici, pa ukoliko je većina bila zadovoljna, žalba se odbija. Mi smo utvrdili da se naši turisti kada isti smeštaj uplate putem Inerneta nikada ne žale, dok agencijama sa zadovoljstvom presavijaju tabak".

Žalbe na račun depresivnih ljubičastih zabesa, paradajza koji je isečen napola umesto na četvrtine, na sobarice na Kritu koje govore samo engleski, na korale, sunce koje prži i nedostatak svinjetine za švedskim stolom, nisu prihvaćene.

Bilo je i komičnih žalbi. Jednu je napisao muškarac čiju su pratilju u Egiptu "požudno gledali lokalni muškarci", a drugu žena koja je letovala sa decom i sestrom. Dan pre nego što je u hotel došao njen suprug, ona je poslala prijavu da je tokom noći u sobu ušao muškarac u crvenom šortsu i mlekom za telo joj namazao desno stopalo?!

Mnogo žalbi odnosi se na komarce, pčele i lastina gnezda. Na žalost ovih turista, turistička mesta Mediterana u obavezi su da čuvaju ekološki sistem I životnu okolinu, pa ne smeju da uništavaju gnezda lasta i prskaju pčele.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zabave, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici - MONDO Zabava, kao i na Twitteru @Mondo_zabava.