Vaučeri za kampanju Moja Srbija i sledeće godine
Mondo/ Stefan Stojanović 

  U 2016. za te namene bilo je opredljeno 230 miliona dinara, odnosno 46.000 vaučera, a u 2017. godini biće izdvojeno 300 miliona dinara, rekla je pomoćnica ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Renata Pindžo.

Kako je navela, vrednost vaučera neće biti menjana, odnosno ostaće 5.000 dinara.

"Nastavak aktivnosti planiran je i tokom 2017. uz još veća opredeljena sredstva iz budžeta. Sada će oko 60.000 građana imati mogućnost da se javi i iskoristi svoj odmor ili deo odmora u svojoj zemlji uz beneficiju koju im je država omogućila", rekla je Pindžo.

Kako je navela, od 1. januara biće objavljen oglas za građane, a pre toga i poziv ugostiteljima koji žele da učestvuju u akciji.

I prošle godine, kao i ove, lista ugostitelja će se ažurirati, pa ako neko želi da se naknadno uključi ili otvori objekat, moći će takođe da učestvuje u akciji.

"Naš cilj je da bude što veća ponuda, da građani mogu da biraju, a iskustvo od ove godine pokazalo je da je bilo prijavljenih od kampova, privatnih smeštaja do najluksuznijih hotela... Verujemo da će se građani i u narednoj godini u velikom broju odazvati pozivu da deo svog odmora provedu u Srbiji po subvencionisanim uslovima", rekla je Pindžo.

Govoreći o akciji tokom ove godine, koja je trajala do 20. novembra, do kada su građani mogli da iskoriste svoj vaučer, Pindžo je rekla da je za prvih devet meseci zabeležen rast broja domaćih turista za 13 odsto, a noćenja za oko 14 odsto.

"Sve to je značajno doprinelo ukupnim rezultatima srpskog turizma. Mi se nadamo i očekujemo da će se podvlačenjem rezultata na kraju ove godine pokazati da je ovo bila još uspešnija godina nego 2015. koja je inače bila rekordna za srpski turizam", rekla je Pindžo.

Ove godine svih 46.000 građana iskoristilo je svoj vaučer za boravak od minimum pet dana u nekom od turističkih mesta Srbije, što pokazuje da je ostvareno više od 400.000 noćenja.

Pindžo kaže da je sada u toku postupak refundacije sredstava ugostiteljima koji su učestvovali u akciji. Ove godine bilo ih je 660, i oni su se cele godine mogli prijavljivati za učešće.

Najviše interesovanja bilo je za odmor u banjama, pre svega Prolom i Lukovskoj, zatim Vrnjačkoj Banji, Koviljači, Sijarinskoj, Soko banji... Takođe, boravili su i na planinama, posebno Zlatiboru, Kopaoniku, Divčibarama...

Najviše vaučera iskoritili su najstariji sugrađani, penzioneri (56 odsto) zatim zaposleni (34 odsto), a oko devet odsto činili su nezaposleni. Ostalo su bili nosioci poljoprivrednih gazdinstava, ratni vojni invallidi, lica kojima je potrebna nega i pratnja.

"Beograd je najveće emitivno tržište, ali ne treba potceniti ni Novi Sad, Niš, Kragujevac, Sremsku Mitrovicu, to su mesta iz kojih se najviše putovalo po Srbiji. Ova aktivnost nema samo ekonomski značaj, već i edukativni aspekt i priliku da građani još bolje upoznaju zemlju u kojoj žive", rekla je Pindžo.

Ona je dodala i da je primetno da raste broj stranih turista koji posećuju Srbiju iz godine u godinu i da je tako bilo i ove. To pokazuju i podaci za prvih devet meseci prema kojima smo ostvarili povećanje deviznog priliva od oko 11 odsto.

On sada iznosi 758 miliona evra, a ako se sličan trend nastavi, nadamo se da će do kraja godine premašiti cifru od milijardu evra, navela je pomoćnica ministra.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zdravlja, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici -MONDOZabava, kao i na Twitteru@Mondo_zabava.