Aviokompanije imaju svoje uslove prevoza, a samim tim i odredbe koje propisuju u kojim slučajevima mogu da izbace putnika sa leta, odnosno da "odbiju prevoz putnika". To se, međutim, retko ko pomuči da pročita jer je uglavnom reč o dokumentima koja imaju po deset i više strana teksta.

Naravno, niko nema pravo da vas tuče, kao što se odigralo u slučaju incidenta u avionu "Junajted erlajnza", kada je putnik pretučen i izbačen iz aviona iako je imao kupljenu kartu.

Međutim, neki od razloga kada putnici mogu da budu izbačeni iz aviona su: smrad, izuvanje obuće u avionu, nemogućnost da stanu u sedište zbog gojaznosti…

Putnici koji dođu u alkoholisanom stanju, takođe će biti izbačeni, a isto važi i za one pod uticajem droge.

Mnoge aviokompanije zadržavaju pravo da odbiju prevoz putnika koji pokuša da se ukrca u avion neprimereno obučen.

Kada je reč o našoj aviokompaniji, na sajtu "Er Srbije" su u uslovima prevoznika navedeni razlozi kada je ova kompanija ima pravo neprihvatanja na prevoz:

- Ukoliko je takva mera neophodna iz razloga poštovanja bilo kog zakona, propisa ili naredbe zemlje iz koje, u koju ili preko koje se leti.

- Ukoliko prevoz putnika ili njegovog prtljaga može dovesti u opasnost ili uticati na sigurnost, zdravlje ili komfor drugih putnika ili posade.

- Ukoliko putnikovo psihičko ili fizičko stanje, uključujući umanjene sposobnosti usled dejstva alkohola ili droga, predstavlja opasnost ili rizik za samog putnika, druge putnike, posadu ili imovinu na letu.

- Ukoliko se putnik nedolično ponašao na nekom prethodnom letu i "Er Srbija" ima razloga da smatra da bi takvo ponašanje moglo da se ponovi.

- Ukoliko odbije da se podvrgne bezbednosnoj proveri.

- Ukoliko putnik nije platio predviđene poreze, takse i troškove.

- Ukolik ne poseduje neophodne putne isprave, ukoliko postoji mogućnost da će pokušati da uđe u zemlju u kojoj sme da boravi samo u tranzitu ili za koju nema odgovarajuće putne isprave, ukoliko uništi svoje isprave tokom leta ili odbije da uz priznanicu preda svoje putne isprave posadi leta na njihov zahtev.

- Ukoliko pokaže kartu koja je pribavljena na nezakonit način, kupljena od lica koje nije "Er Srbija" ili njen ovlašćeni agent ili koja je prijavljena kao izgubljena ili ukradena, ukoliko je ista falsifikovana ili ukoliko putnik nema dokaza da je nosilac naveden na karti.

- Ukoliko se putnik nije pridržavao gore navedenih odredbi o redosledu i korišćenju kupona ili ukoliko pokaže kartu koju je izdalo ili promenilo lice koje nije "Er Srbija" ili njen ovlašćeni agent ili ukoliko je karta oštećena.

- Ukoliko se putnik nije pridržavao "Er Srbija" uputstava u pogledu sigurnosti ili bezbednosti.