Soil Association - britanska asocijacija za organske sertifikate, saopštila je da trenutni zakon EU ima nedostatke koji omogućavaju kompanijama koje proizvode kozmetičke proizvode, da na ambalaže stavalju oznaku "organsko", bez obzira na to koliko je preparat zaista organskog porekla.

Ovogodišnja studija je pokazala da je 76 odsto potrošača prevareno etiketama na kozmetičkim proizvodima na kojima piše "organski". Zbog toga je ova Asocijacija pokrenula kampanju koja bi trebalo da natera nadležne da ovaj problem reše.

Dotle, pogledajte kako možete znati da li su kozmetički proizvodi koje kupujete organski ili ne.


Potražite logo COSMOS

Najbolje bi bilo da kupujete brendove koji imaju zvanični sertifikt - COSMOS, koji potvrđuje da se radi o organskom proizvodu.

Dakle, preparat bi uz taj logo trebalo da ima i logo neke od ovih asocijacija:

- BDIH
- Cosmebio
- Ecocert
- ICEA

Svi oni su se udružili i formirali međunarodno priznat kozmetički organski standard poznat kao COSMOS, kako bi se osiguralo da kozmetički proizvodi zadovoljavaju određene standarde.


Nije svejedno da li piše: "organski" i "napravljen od namirnica organskog porekla"


COSMOS sertifikat nalaže da proizvod može biti organik samo ako u njegovom sastavu ima 95 odsto organskih komponenti.

Svi COSMOS sertifikovani proizvodi imaju prirodnu boju i miris, sadrže sastojke koji ne zagađuju životnu sredinu, i nisu testirani na životinjama.

S druge strane, proizvodi koji su "napravljen od organskih sastojaka", moraju imati najmanje 20 odsto takvih komponenti.


Verujte proverenim brendovima


Ako ste u nedoumici, držite se brendovima kojima možete verovati. Proverite na Internetu da li se proizvod koji planirate da kupite nalazi na listi nekih od navedenih asocijacija, kao što to, na primer, nudi sajt Soil Association.

Organski proizvodi nisu jeftini, zato budite sigurni da ste dali novac za pravu stvar.

Da li kupujete organik kozmetiku?

MONDO aplikacija ponovo na Google Play Store! PREUZMITE JE!