Simultano obavljanje više zadataka u isto vreme, takozvani multitasking, može da naškodi pamćenju, tvrde američki naučnici.
Simultano obavljanje više zadataka u isto vreme, takozvani multitasking, može da naškodi pamćenju, tvrde američki naučnici.
Problem da se čovek seti nečega što je mislio da je naučio, uzrokovan je, možda, i time što su mu čula bila opterećena istovremeno s više zadataka i stimulansa.
Osobe koje nauče nešto novo dok rade više stvari odjednom kasnije su manje u stanju da se prisete onoga što su naučile.
Ispitanici u jednom istraživanju naučeni su da predvide kakvo će biti vreme na osnovu određenog niza jednostavnih uputstava, a povrh toga su dobili i drugi zadatak - da slušaju seriju muzičkih tonova.
Testovima je utvrđeno da "multitasking" nije naneo štetu pamćenju u samom procesu učenja ali je učesnicima istraživanja otežao da se kasnije prisete onoga što su naučili.
Istraživači veruju da, ako u toku procesa učenja oko vas postoje pojave koje vam odvraćaju pažnju, ta odvraćanja se toliko isprepliću sa naučenim da vam je na kraju potreban isti intenzitet odvraćanja da biste određenu uspomenu "izvukli" iz svog pamćenja.
Ako, na primer, slušate radio dok spremate ispit, na kraju će vam biti potrebna muzika da se setite onoga što ste naučili.
Možda čitaonice u bibliotekama, na kraju, i jesu najbolje mesto za učenje - konstatuju autori studije objavljene u američkom časopisu "Popular Psihology".
(FoNet, foto: Guliver/Getty Images)
Problem da se čovek seti nečega što je mislio da je naučio, uzrokovan je, možda, i time što su mu čula bila opterećena istovremeno s više zadataka i stimulansa.
Osobe koje nauče nešto novo dok rade više stvari odjednom kasnije su manje u stanju da se prisete onoga što su naučile.
Ispitanici u jednom istraživanju naučeni su da predvide kakvo će biti vreme na osnovu određenog niza jednostavnih uputstava, a povrh toga su dobili i drugi zadatak - da slušaju seriju muzičkih tonova.
Testovima je utvrđeno da "multitasking" nije naneo štetu pamćenju u samom procesu učenja ali je učesnicima istraživanja otežao da se kasnije prisete onoga što su naučili.
Istraživači veruju da, ako u toku procesa učenja oko vas postoje pojave koje vam odvraćaju pažnju, ta odvraćanja se toliko isprepliću sa naučenim da vam je na kraju potreban isti intenzitet odvraćanja da biste određenu uspomenu "izvukli" iz svog pamćenja.
Ako, na primer, slušate radio dok spremate ispit, na kraju će vam biti potrebna muzika da se setite onoga što ste naučili.
Možda čitaonice u bibliotekama, na kraju, i jesu najbolje mesto za učenje - konstatuju autori studije objavljene u američkom časopisu "Popular Psihology".
(FoNet, foto: Guliver/Getty Images)