Brkovi pokazuju status, ali i mnogo više o toga.
Brkovi su simbol.
Brkovi su izbor.
U različitim epohama su se smatrali za ukras muškog lica, dok su u drugim ismevani jer su ružni i passé. U današnje vreme, svakog novembra, oni su pokretači trenda koji se širi svuda u svetu, a sve u cilju podrške muškarcima i njihovom zdavlju.
Ali, vratimo priču o ovom “aksesoaru” još u doba renesanse, kada su oblik i dužina brkova po prvi put postali značajni. Oni su govorili o društvenom statusu muškarca koji ih nosi, a u isto vreme su se pojavile i prve mirišljave pomadice i voskovi koji su pomagali jačem polu da ih neguju i oblikuju. Vremenom, francuski i engleski vojnici su bili i primorani da nose brkove jer su postali simbol borbenosti, hrabrosti i junaštva.
Devetnaesti vek doneo je ovaj trend iz evrope u Novi Sad. Tada su i naši muškarci počeli da neguju lice i vredno rade na održavanju ovog modnog talasa.
Međutim, vremenom, kao i svaki trend, ostali su iza nas, pažljivo čekajući svoj novi trenutak – a taj trenutak je stigao.
Stigli su BrkAti!
Uz neobičan početak, gde su se tokom noći pojavili brkovi na poznatim beogradskim muralima i uz Instagram stranicu koja poziva na priključenje novom pokretu, rodila se još jedna društveno-odgovorna kampanja kompanije dm.
Sve ovo bio je uvod i poziv da se, kao i u globalnom Movember pokretu, brkovima skrene pažnja na važnost očuvanja muškog zdravlja. Movember je počeo kao efektan način grupe muškaraca u Australiji da pruže podršku svom prijatelju koji se lečio od raka prostate. Danas, Movember kampanje su jedne od najuspešnijih za borbu protiv raka prostate i testisa.
Pravila za priključenje pokretu su laka! Početkom novembra skinite svoju bradu i ostavite samo brkove, ili jednostavno počnite da puštate brkove od nule. Negujte ih do kraja meseca, a kada se pokrene tema o njima, objasnite prijateljima koliko je značajno podizati svest o prevenciji raka prostate i testisa, koji je uz pomoć redovnih uroloških pregleda mnogo lakše na vreme izlečiti.
Srpski glumac Nebojša Dugalić pridužio se pokretu Brkati kao zaštitno lice.
U svom intervjuu za Mondo, rekao je o svom učešću u pokretu:
“Mislim da je važan svaki trud da se skrene pažnja na odgovornost prema vlastitom zdravlju, naročito kad je reč o preventivi, jer reagovati na vreme, velikim delom utiče na izlečenje. Ovakve kampanje i služe da se stvari pokrenu sa mrtve tačke i da se javnosti skrene pažnja na važnost ove teme.”
Kompanija dm u narednom periodu planira dodatne aktivnosti i donacije i zalaže se da i u budućnosti skreće pažnju na bitne teme poput ove.
Svetlana Jovanović Mitić, menadžerka marketinga kompanije dm povodom kampanje izjavila je: "Kompanija dm teži da kroz različite kampanje i komunikacije kontinuirano promoviše zdravije životne navike. Briga o čoveku je suština naše korporativne filozofije, ona je utkana u sve naše aktivnosti, a briga o zdravlju je ono što je za nas, posebno u ovim teškim vremenima, od izuzetne važnosti. Iako dm važi za omiljeno mesto mnogih dama, svakako je sve veći broj muškaraca koji uživaju u ponudi koju pronalaze u dm drogerijama. Mi ovog meseca posebno želimo da se obratimo njima, da ih podsetimo da se posvete svom zdravlju i redovno obavljaju preglede , jer veoma visok procenat muških bolesti je izlečiv ako se sve otkrije na vreme. Zajedno možemo mnogo više, zato pozivamo sve da nam se priključe u širenju ove plemenite misije."
Zato, sada kada su brkovi ponovo postali simbol borbenosti, hrabrosti i junaštva, priključite se pokretu! Neke borbe moramo da vodimo zajedno, da budemo hrabri da ih iznesemo u javnost i da junački obavimo taj pregled, zbog sebe i zbog ljudi koje volimo.