Novi mediji poput blogova, mejlova, Twittera... poremetili su informisanje u vezi sa novim gripom H1N1, zaključili su Svetska zdravstvena organizacija (SZO) i stručnjaci na konferenciji u Ženevi.
"Tradicionalni mediji su prenosili informacije zvaničnih službi, ali i debate, kritike i sumnje u vezi sa širenjem novog gripa, ali i brojni novi mediji takođe su se uključili u komunikaciju o toj temi", rekao je Fukuda, navodeći kao primer internet, Twitter, blogove i mejlove.
Stručnjaci od ponedeljka 12. aprila, u Ženevi raspravljaju o strategiji koja je primenjena od izbijanja epidemije novog gripa, dok rastu kritike na račun SZO, koja je optužena da je preuveličala pretnju od te bolesti pre svega pod uticajem farmaceutskih kompanija.
Fukuda, drugi čovek SZO, priznao je da je u informisanju o novom gripu bilo "konfuzije", pogotovo u pogledu terminologije koja je korišćena u vezi s virusom i pandemijom.
Bivši zvaničnik SZO Dejvid Hejman ukazao je da danas postoji novi faktor koji se mora uzeti u obzir pri informisanju o velikim zdravstvenim krizama.
"Veoma je teško ispraviti pogrešne informacije, kada one već počnu da kruže internetom i društvenim mrežama", kazao je taj stručnjak.
(Beta)