Odlazak u kupovinu je zgodan i prijatan način održavanja fizičke aktivnosti uz interakciju sa drugima, poručuju naučnici.
Desetogodišnje praćenje blizu 2.000 osoba širom sveta pokazalo je da su oni koji su gotovo svakodnevno odlazili u kupovinu imali 27 odsto manje izgleda da umru tokom tog perioda od prosečne osobe.
Istraživači veruju da je to, pre svega, zbog toga što je šoping zgodan i prijatan način održavanja fizičke aktivnosti uz interakciju sa drugima.
Od 1.850 osoba starijih od 65 godina koje su proučavali, 17 odsto je odlazilo u kupovinu svakodnevno, 22 odsto dva do četiri puta sedmično, 13 odsto jednom sedmično, a 48 odsto veoma retko.
Oni koju su odlazili u prodavnicu svaki dan imali su 27 odsto manje izgleda da umru u toku perioda "pokrivenog" istraživanjem - od 1999. do 2008.
Premda nema muškarca koji neće reći da je šetnja po prodavnicama za njega "ubistvena", svakodnevni šoping daleko je blagotvorniji za jači, nego lepši pol.
Autori studije, istraživači sa tajvanskog Nacionalnog instituta za istraživanje zdravlja, napominju da bi redovno odlaženje u prodavnicu moglo jednostavno da bude znak boljeg zdravlja i pokretljivosti, ali i da ono može da ima "direktan uticaj na preživljavanje".
"Kupovina obuhvata nekoliko dimenzija ličnog blagostanja, zdravlja i osećanja sigurnosti, a doprinosi kako društvenoj koheziji, tako i privredi i time podstiče dugovečnost", navode autori u članku objavljenom u časopisu Journal of Epidemiology and Community Health.
"Razgledanjem izloga, odlaskom u apoteku po lek, u banku ili u šetnju, stariji ljudi pokazuju želju za druženjem i izbegavaju usamljenost", ističu istraživači, navodeći da se oni ponašaju slično tinejdžerima koji satima "vise" po tržnim centrima.
"Svakodnevnim odlaskom u kupovinu, održavate odnos sa zajednicom, pa makar to bio samo piljar iz komšiluka", kaže britanska analitičarka Morin Hinton, napominjujući da je tajna šopinga ne samo u fizičkoj aktivnosti koju podstiče, već i u samoj radosti kupovine.
(Tanjug)